Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435273" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Zpracovaná monografie se zabývá možností využívání čtenářských strategií v předškolním vzdělávání jako podpory rozvoje porozumění dětí textu, který je jim předčítán. Cílem monografie je analyzovat způsoby, jakými učitelé mateřských škol rozvíjejí porozumění dětí předčítanému textu a popsat možnosti, jak učitelé mateřských škol mohou využívat čtenářských strategií jako podpory porozumění dětí během předčítání. Součástí monografie je rozsáhlý výzkum, který byl realizován jako vícepřípadová studie, do které bylo zapojeno osm učitelů mateřské školy. Pomocí hloubkových rozhovorů, opakovaného pozorování učitelovy práce s textem a následné analýzy videozáznamů této práce byly hledány odpovědi na výzkumné otázky.
Název v anglickém jazyce
Reading strategie in preschool education
Popis výsledku anglicky
The elaborated monograph deals with the possibility of using reading strategies in preschool education as a support for the development of children's understanding of the text that is read to them. The monograph is based on Eva Koželuhová's dissertation on this topic, which has been slightly modified and shortened.The aim of the monograph is to analyse the ways in which kindergarten teachers develop children's comprehension of the read text and to describe the possibilities of how kindergarten teachers can use reading strategies to support children's comprehension during reading. The monograph includes extensive research, which was carried out as a multi-case study in which eight kindergarten teachers were involved. Through in-depth interviews, repeated observation of the teacher's work with the text and subsequent analysis of video recordings of this work, answers to research questions were sought.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-287-3
Počet stran knihy
250
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—