Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435273" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpracovaná monografie se zabývá možností využívání čtenářských strategií v předškolním vzdělávání jako podpory rozvoje porozumění dětí textu, který je jim předčítán. Cílem monografie je analyzovat způsoby, jakými učitelé mateřských škol rozvíjejí porozumění dětí předčítanému textu a popsat možnosti, jak učitelé mateřských škol mohou využívat čtenářských strategií jako podpory porozumění dětí během předčítání. Součástí monografie je rozsáhlý výzkum, který byl realizován jako vícepřípadová studie, do které bylo zapojeno osm učitelů mateřské školy. Pomocí hloubkových rozhovorů, opakovaného pozorování učitelovy práce s textem a následné analýzy videozáznamů této práce byly hledány odpovědi na výzkumné otázky.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading strategie in preschool education

  • Popis výsledku anglicky

    The elaborated monograph deals with the possibility of using reading strategies in preschool education as a support for the development of children&apos;s understanding of the text that is read to them. The monograph is based on Eva Koželuhová&apos;s dissertation on this topic, which has been slightly modified and shortened.The aim of the monograph is to analyse the ways in which kindergarten teachers develop children&apos;s comprehension of the read text and to describe the possibilities of how kindergarten teachers can use reading strategies to support children&apos;s comprehension during reading. The monograph includes extensive research, which was carried out as a multi-case study in which eight kindergarten teachers were involved. Through in-depth interviews, repeated observation of the teacher&apos;s work with the text and subsequent analysis of video recordings of this work, answers to research questions were sought.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-287-3

  • Počet stran knihy

    250

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy