Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092955" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje část rozpracované diplomové práce, která je zaměřena na ověřování očekávaného výstupu RVP ZV pro Komunikační a slohovou výchovu pro 1. stupen ZŠ: ČJL-5-1-01: Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. Prostředkem pro ověřování se staly ilustrativní úlohy pro minimální úroveň, které jsou součástí Standardů pro základní vzdělávání. Účelový vzorek tvoří 59 romských žáků 5. ročníku, kteří jsou vzděláváni jednak na brněnských školách s většinovým zastoupením romských žáků, jednak bylo vybráno i několik romských žáků z ostatních brněnských základních škol. Získané výsledky budou v závěrečné fázi diplomové práce porovnány s výsledky žáků běžných 5. ročníků, ke kterým ve své diplomové práci dospěla Vyoralová (2015). Pro vyhodnocování výsledků využívám metodu obsahové analýzy textu a rozhovory s učiteli i žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    The verifying of ability to work with text of Romany children at elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents the part of diploma thesis still in progress which is focused on the verification of the anticipated outcome in RVP ZV for Communicative and Stylistic Education for primary schools: ČJL-5-1-01: The student reads with understanding adequatly difficult texts silently and aloud. The methods for the verification are illustrative tasks for the minimal level, which form the part of Standards for Basic Education. The sample used in this research consists of 59 Romany pupils of 5th grade who are educated at schools in Brno where the majority of pupils are of Romany’s origin, as well as the pupils from other basic schools in Brno. In the final part, the results of the research will be compared with the ones mentioned in Vyoralová’s diploma thesis (2015) which come from the 5th graders from ordinary schools. I use the method of content analysis and interviews with teachers and pupils for the evaluation of results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury.

  • ISBN

    9788021061514

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    47-57

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    17. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku