Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Integration of Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Republic: A Qualitative View on Quantitative Pphenomenon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00067365" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00067365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002013" target="_blank" >10.1108/S1479-3636(2012)0000002013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Integration of Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Republic: A Qualitative View on Quantitative Pphenomenon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results published in the study form a part of a long-term research carried out by the Department of Social Studies at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno. The main subject of the research is the education of socially handicapped pupils. A partial portion of the study presents experiences gained from a focus group as a key method of quality oriented research. Using several research modules, the authors attempted to analyze the circumstances of Romani pupils both in schools and families. The data was gained through all involved parties: Romani assistants, as well as teachers and students tutoring Romani families during the course of the Home tutor project.

  • Název v anglickém jazyce

    The Integration of Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Republic: A Qualitative View on Quantitative Pphenomenon

  • Popis výsledku anglicky

    The results published in the study form a part of a long-term research carried out by the Department of Social Studies at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno. The main subject of the research is the education of socially handicapped pupils. A partial portion of the study presents experiences gained from a focus group as a key method of quality oriented research. Using several research modules, the authors attempted to analyze the circumstances of Romani pupils both in schools and families. The data was gained through all involved parties: Romani assistants, as well as teachers and students tutoring Romani families during the course of the Home tutor project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. International Perspectives on Inclusive Education

  • ISBN

    9781780527109

  • ISSN

    1479-3636

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    161-173

  • Název nakladatele

    Emerald Group Publishing Limited

  • Místo vydání

    Bingley, United Kingdom

  • Místo konání akce

    Keble Coll, Oxford, ENGLAND

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000320617900011