Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integration of Pupils with Low Social Status in the Cech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00045989" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00045989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integration of Pupils with Low Social Status in the Cech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results published in the study form a part of a long term research realised by the Department of Social Studies at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno. The main topic of the research is the education of socially handicapped pupils. Thepartial study presents the experience gained from a focus group as one of the key methods of the quality oriented research in the context of the evaluation of the programme called Home teacher that has been the centre of department research focus since2000. Using the focus groups, and the analysis of the students tutoring the socially handicapped pupils, allows us to have a view into the problems of Romani pupils education in their natural background, directly in their families. The analysis is presented in the form of the open coding, it describes key categories that had been identified, having used the the longer text analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of Pupils with Low Social Status in the Cech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The results published in the study form a part of a long term research realised by the Department of Social Studies at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno. The main topic of the research is the education of socially handicapped pupils. Thepartial study presents the experience gained from a focus group as one of the key methods of the quality oriented research in the context of the evaluation of the programme called Home teacher that has been the centre of department research focus since2000. Using the focus groups, and the analysis of the students tutoring the socially handicapped pupils, allows us to have a view into the problems of Romani pupils education in their natural background, directly in their families. The analysis is presented in the form of the open coding, it describes key categories that had been identified, having used the the longer text analysis.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Piwowarczyk, M.; Podgórny, M. (ed.) Education and Integrative Process. Historical and Present Contexts.

  • ISBN

    978-83-7432-572-1

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    ATUT - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe

  • Místo vydání

    Wrocław

  • Kód UT WoS kapitoly