Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026927" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026927 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledky publikované v textu jsou dílčí součástí dlouhodobého výzkumu realizovaného na Katedře sociální pedagogiky PdF MU, jejímž hlavním tématem je problematika vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Tato dílčí studie se zaměřuje na analýzu výpovědí pedagogických asistentů pracujících ve školách s multikulturním zaměřením, především s převahou romských žáků. Při výzkumu autoři využili metodu ohniskových skupin k získávání údajů, které jsou v tomto textu zpracovány na úrovni otevřeného kódování, popisují klíčové kategorie identifikované na základě analýzy rozsáhlého textu.
Název v anglickém jazyce
Education of Pupils with Social Disadvantage from Teachers Assistants Point of View at Primary Schools in Brno
Popis výsledku anglicky
The results published in the study form a part of a long term research that is being realised by the Department of Social Pedagogy at the Faculty of Education. The main theme is the research of the socially handicapped pupils. The partial study focuses on the analysis of the reports provided by the teachers assistants working at schools with multicultural specialization and mostly attended by the Romani pupils. At the research the authors use the method of focus groups to get the data that are later processed on the level of an open code. The data describe the key categories indentified on the ground of the analysis of the large text provided.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.
ISBN
978-80-7315-170-6
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Počet stran knihy
369
Název nakladatele
Paido a MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—