Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092967" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje část rozpracované diplomové práce, která je zaměřena na ověřování očekávaného výstupu RVP ZV pro Komunikační a slohovou výchovu pro 1. stupen ZŠ: ČJL-5-1-01: Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. Prostředkem pro ověřování se staly ilustrativní úlohy pro minimální úroveň, které jsou součástí Standardů pro základní vzdělávání. Účelový vzorek tvoří 59 romských žáků 5. ročníku, kteří jsou vzděláváni jednak na brněnských školách s většinovým zastoupením romských žáků, jednak bylo vybráno i několik romských žáků z ostatních brněnských základních škol. Získané výsledky budou v závěrečné fázi diplomové práce porovnány s výsledky žáků běžných 5. ročníků, ke kterým ve své diplomové práci dospěla Vyoralová (2015). Pro vyhodnocování výsledků využívám metodu obsahové analýzy textu a rozhovory s učiteli i žáky.
Název v anglickém jazyce
The verifying of ability to work with text of Romany children at elementary schools
Popis výsledku anglicky
This contribution presents the part of diploma thesis still in progress which is focused on the verification of the anticipated outcome in RVP ZV for Communicative and Stylistic Education for primary schools: ČJL-5-1-01: The student reads with understanding adequatly difficult texts silently and aloud. The methods for the verification are illustrative tasks for the minimal level, which form the part of Standards for Basic Education. The sample used in this research consists of 59 Romany pupils of 5th grade who are educated at schools in Brno where the majority of pupils are of Romany’s origin, as well as the pupils from other basic schools in Brno. In the final part, the results of the research will be compared with the ones mentioned in Vyoralová’s diploma thesis (2015) which come from the 5th graders from ordinary schools. I use the method of content analysis and interviews with teachers and pupils for the evaluation of results.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů