Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of textbooks in primary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10372679" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10372679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of textbooks in primary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of research with the objective of finding out what kind of influence textbooks have on teachers&apos; decisions about the content and the methods of their teaching, especially in comparison with other materials and factors. The research was particularly aimed at teachers of primary schools and textbooks and other teaching materials for social studies and sciences. The results show that even though the teachers believe that textbooks have a major influence on their teaching, they disagree with the idea that textbooks should determine the content and the methods of teaching. The article will present you with some thoughts on how to overcome this contradiction.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of textbooks in primary education

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of research with the objective of finding out what kind of influence textbooks have on teachers&apos; decisions about the content and the methods of their teaching, especially in comparison with other materials and factors. The research was particularly aimed at teachers of primary schools and textbooks and other teaching materials for social studies and sciences. The results show that even though the teachers believe that textbooks have a major influence on their teaching, they disagree with the idea that textbooks should determine the content and the methods of teaching. The article will present you with some thoughts on how to overcome this contradiction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [print]

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    IV

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    60-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus