The role of textbooks in primary education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10372679" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10372679 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2017online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The role of textbooks in primary education
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the results of research with the objective of finding out what kind of influence textbooks have on teachers' decisions about the content and the methods of their teaching, especially in comparison with other materials and factors. The research was particularly aimed at teachers of primary schools and textbooks and other teaching materials for social studies and sciences. The results show that even though the teachers believe that textbooks have a major influence on their teaching, they disagree with the idea that textbooks should determine the content and the methods of teaching. The article will present you with some thoughts on how to overcome this contradiction.
Název v anglickém jazyce
The role of textbooks in primary education
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of research with the objective of finding out what kind of influence textbooks have on teachers' decisions about the content and the methods of their teaching, especially in comparison with other materials and factors. The research was particularly aimed at teachers of primary schools and textbooks and other teaching materials for social studies and sciences. The results show that even though the teachers believe that textbooks have a major influence on their teaching, they disagree with the idea that textbooks should determine the content and the methods of teaching. The article will present you with some thoughts on how to overcome this contradiction.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium [print]
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
IV
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
60-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—