Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research Probe"My Home", Artist- Based Research/ In search of Language to interpret Percieved and Experienced Space

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10377585" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10377585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2018/2/REI_11_2_CLANEK4.pdf" target="_blank" >http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2018/2/REI_11_2_CLANEK4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research Probe"My Home", Artist- Based Research/ In search of Language to interpret Percieved and Experienced Space

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the research probe &quot;My Home&quot; we investigated the students&apos; statements and how they experience their relationship to a particular place- home. The subject of this exploration is mutual overlaps of architecture, works of art and art education, and their common language across these fields. The character of our research was inspired by phenomenological approaches. We chose methodologies related to art and design creation. We arrived at a conclusion that phenomenology of architecture investigated in connection with the semiotic concept of art education brings a lot of inspiration and is relevant topic both for the teaching artist and the students.

  • Název v anglickém jazyce

    Research Probe"My Home", Artist- Based Research/ In search of Language to interpret Percieved and Experienced Space

  • Popis výsledku anglicky

    In the research probe &quot;My Home&quot; we investigated the students&apos; statements and how they experience their relationship to a particular place- home. The subject of this exploration is mutual overlaps of architecture, works of art and art education, and their common language across these fields. The character of our research was inspired by phenomenological approaches. We chose methodologies related to art and design creation. We arrived at a conclusion that phenomenology of architecture investigated in connection with the semiotic concept of art education brings a lot of inspiration and is relevant topic both for the teaching artist and the students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Elementary Education

  • ISSN

    1855-4431

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    160-173

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus