Výzkumná sonda "Paměť místa" založená na principu A/r/t/ografie realizovaná v Lisabonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10391228" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10391228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkumná sonda "Paměť místa" založená na principu A/r/t/ografie realizovaná v Lisabonu
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná sonda "Paměť místa" navazuje na sondu s názvem "Cesty", která byla realizována formou workshopu v březnu 2017 v Portugalsku na Vysoké škole pedagogické v Lisabonu, která je součástí Polytechnického Institutu tamtéž. Předmětem zkoumání byly opět vzájemné přesahy architektury, výtvarného díla a výtvarné edukace a jejich společná "řeč" napříč těmito obory. Hlavním výzkumným nástrojem badatelova poznávání vlivů a vztahů, které utvářejí postoje mladého člověka k historii daného prostoru a jeho uvědomování, byly slovní i výtvarné výpovědi studentů. Cílem výzkumu bylo získat z výpovědí studentů aktuální data o jejich prožívání citového vztahu ke konkrétnímu místu. Zásadním edukačním prostředkem dosažení tohoto cíle byla vlastní umělecká tvorba badatelky, nabízená studentům k tvůrčí reflexi v cíleném pedagogickém výtvarném programu. Edukačním záměrem tohoto programu bylo rozvíjení představivosti a vnímavosti studentů k architektuře a dalším formám umělecké prostorové tvorby.
Název v anglickém jazyce
Research study "The Memory of Place", realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept
Popis výsledku anglicky
The research study "The Memory of Place" follows on the "Pathways" study realized as a workshop in March 2017 at the Lisbon Polytechnic Institute's College of Education in Portugal. The subject of the study is the mutual interaction and overlap between architecture, art, and art education, and the common "language" shared by these fields. The main research tool is the collection of students' verbal and artistic statements, which help the researcher to understand the influences and relationships that help to shape young people's attitudes towards the history of a particular place and thus affect how they perceive this place.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
54-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—