Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkumná sonda "Paměť místa" založená na principu A/r/t/ografie realizovaná v Lisabonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10391228" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10391228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkumná sonda "Paměť místa" založená na principu A/r/t/ografie realizovaná v Lisabonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná sonda &quot;Paměť místa&quot; navazuje na sondu s názvem &quot;Cesty&quot;, která byla realizována formou workshopu v březnu 2017 v Portugalsku na Vysoké škole pedagogické v Lisabonu, která je součástí Polytechnického Institutu tamtéž. Předmětem zkoumání byly opět vzájemné přesahy architektury, výtvarného díla a výtvarné edukace a jejich společná &quot;řeč&quot; napříč těmito obory. Hlavním výzkumným nástrojem badatelova poznávání vlivů a vztahů, které utvářejí postoje mladého člověka k historii daného prostoru a jeho uvědomování, byly slovní i výtvarné výpovědi studentů. Cílem výzkumu bylo získat z výpovědí studentů aktuální data o jejich prožívání citového vztahu ke konkrétnímu místu. Zásadním edukačním prostředkem dosažení tohoto cíle byla vlastní umělecká tvorba badatelky, nabízená studentům k tvůrčí reflexi v cíleném pedagogickém výtvarném programu. Edukačním záměrem tohoto programu bylo rozvíjení představivosti a vnímavosti studentů k architektuře a dalším formám umělecké prostorové tvorby.

  • Název v anglickém jazyce

    Research study "The Memory of Place", realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept

  • Popis výsledku anglicky

    The research study &quot;The Memory of Place&quot; follows on the &quot;Pathways&quot; study realized as a workshop in March 2017 at the Lisbon Polytechnic Institute&apos;s College of Education in Portugal. The subject of the study is the mutual interaction and overlap between architecture, art, and art education, and the common &quot;language&quot; shared by these fields. The main research tool is the collection of students&apos; verbal and artistic statements, which help the researcher to understand the influences and relationships that help to shape young people&apos;s attitudes towards the history of a particular place and thus affect how they perceive this place.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    54-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus