Research study The Memory of Place, realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10397138" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10397138 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://wiki.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=148283892" target="_blank" >https://wiki.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=148283892</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research study The Memory of Place, realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept
Popis výsledku v původním jazyce
The Memory of Place" follows on the "Pathways" study realized as a workshop in March 2017 at the Lisbon Polytechnic Institute'sCollege of Education in Portugal. The subject of the study is the mutual in-teraction and overlap between architecture, art, and art education, and the common "language" shared by these fields. The main research tool is the col-lection of students' verbal and artistic statements, which help the researcher to understand the influences and relationships that help to shape young people's attitudes towards the history of a particular place and thus affect how they perceive this place.
Název v anglickém jazyce
Research study The Memory of Place, realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept
Popis výsledku anglicky
The Memory of Place" follows on the "Pathways" study realized as a workshop in March 2017 at the Lisbon Polytechnic Institute'sCollege of Education in Portugal. The subject of the study is the mutual in-teraction and overlap between architecture, art, and art education, and the common "language" shared by these fields. The main research tool is the col-lection of students' verbal and artistic statements, which help the researcher to understand the influences and relationships that help to shape young people's attitudes towards the history of a particular place and thus affect how they perceive this place.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Synnyt/Origins: Finnish Studies in Art Education
ISSN
1795-4843
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
FI - Finská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
605-618
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—