Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research study The Memory of Place, realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10397138" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10397138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://wiki.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=148283892" target="_blank" >https://wiki.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=148283892</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research study The Memory of Place, realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Memory of Place&quot; follows on the &quot;Pathways&quot; study realized as a workshop in March 2017 at the Lisbon Polytechnic Institute&apos;sCollege of Education in Portugal. The subject of the study is the mutual in-teraction and overlap between architecture, art, and art education, and the common &quot;language&quot; shared by these fields. The main research tool is the col-lection of students&apos; verbal and artistic statements, which help the researcher to understand the influences and relationships that help to shape young people&apos;s attitudes towards the history of a particular place and thus affect how they perceive this place.

  • Název v anglickém jazyce

    Research study The Memory of Place, realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept

  • Popis výsledku anglicky

    The Memory of Place&quot; follows on the &quot;Pathways&quot; study realized as a workshop in March 2017 at the Lisbon Polytechnic Institute&apos;sCollege of Education in Portugal. The subject of the study is the mutual in-teraction and overlap between architecture, art, and art education, and the common &quot;language&quot; shared by these fields. The main research tool is the col-lection of students&apos; verbal and artistic statements, which help the researcher to understand the influences and relationships that help to shape young people&apos;s attitudes towards the history of a particular place and thus affect how they perceive this place.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Synnyt/Origins: Finnish Studies in Art Education

  • ISSN

    1795-4843

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    FI - Finská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    605-618

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus