Differences in classroom practices in ordinary and technology-supported mathematics lessons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10386909" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10386909 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Differences in classroom practices in ordinary and technology-supported mathematics lessons
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the paper is to show the specifics of technology-supported mathematics lessons. The survey is conducted within the frame of the international Lexicon Project: Analysing pedagogical naming systems from different cultures to reconceptualise classroom practice and advance educational theory. In the research study the authors work with the Czech Lexicon that was designed for description of any general lesson of mathematics. The question the authors ask is which moments in a technology-supported mathematics lesson cannot be described using terms from the Lexicon. Detection of these moments show which aspects of a technology-supported mathematics lesson are unique and specific.
Název v anglickém jazyce
Differences in classroom practices in ordinary and technology-supported mathematics lessons
Popis výsledku anglicky
The goal of the paper is to show the specifics of technology-supported mathematics lessons. The survey is conducted within the frame of the international Lexicon Project: Analysing pedagogical naming systems from different cultures to reconceptualise classroom practice and advance educational theory. In the research study the authors work with the Czech Lexicon that was designed for description of any general lesson of mathematics. The question the authors ask is which moments in a technology-supported mathematics lesson cannot be described using terms from the Lexicon. Detection of these moments show which aspects of a technology-supported mathematics lesson are unique and specific.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th European Conference on e-Learning ECEL 2018
ISBN
978-1-912764-08-2
ISSN
2048-8645
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
393-399
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Atény, Řecko
Datum konání akce
1. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—