Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in classroom practices in ordinary and technology-supported mathematics lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10386909" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10386909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in classroom practices in ordinary and technology-supported mathematics lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the paper is to show the specifics of technology-supported mathematics lessons. The survey is conducted within the frame of the international Lexicon Project: Analysing pedagogical naming systems from different cultures to reconceptualise classroom practice and advance educational theory. In the research study the authors work with the Czech Lexicon that was designed for description of any general lesson of mathematics. The question the authors ask is which moments in a technology-supported mathematics lesson cannot be described using terms from the Lexicon. Detection of these moments show which aspects of a technology-supported mathematics lesson are unique and specific.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in classroom practices in ordinary and technology-supported mathematics lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the paper is to show the specifics of technology-supported mathematics lessons. The survey is conducted within the frame of the international Lexicon Project: Analysing pedagogical naming systems from different cultures to reconceptualise classroom practice and advance educational theory. In the research study the authors work with the Czech Lexicon that was designed for description of any general lesson of mathematics. The question the authors ask is which moments in a technology-supported mathematics lesson cannot be described using terms from the Lexicon. Detection of these moments show which aspects of a technology-supported mathematics lesson are unique and specific.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th European Conference on e-Learning ECEL 2018

  • ISBN

    978-1-912764-08-2

  • ISSN

    2048-8645

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    393-399

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Atény, Řecko

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku