Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding each other when Speaking about the Mathematics Lesson

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903804" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9780429355622-8/understanding-speaking-mathematics-lesson-alena-ho%C5%A1pesov%C3%A1-hana-moraov%C3%A1-jarmila-novotn%C3%A1-iva-%C5%BEl%C3%A1bkov%C3%A1?context=ubx&refId=9b2d6994-cc0e-4bd2-951c-47a9a2f806c0" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9780429355622-8/understanding-speaking-mathematics-lesson-alena-ho%C5%A1pesov%C3%A1-hana-moraov%C3%A1-jarmila-novotn%C3%A1-iva-%C5%BEl%C3%A1bkov%C3%A1?context=ubx&refId=9b2d6994-cc0e-4bd2-951c-47a9a2f806c0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding each other when Speaking about the Mathematics Lesson

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the motivation, process, obstacles and rewards of construction lexicon within the frame of the international project Lexicon. The goal of the project in which research teams from more than nine countries work on national lexicons of terminology used for description of various situations in lessons of mathematics is to create a tool that would enable communication about lessons of mathematics in the research and professional community in the different countries as well as cross the borders. The lexicon should not only provide a rich list of terminology but each term should be illustrated by several examples of what is actually meant including video segments to illustrate the point and also by non-examples to show what the term does not refer to. The presented paper describes the system and the process of production of national and international lexicon as well as obstacles which come across and the way of overcoming them.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding each other when Speaking about the Mathematics Lesson

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the motivation, process, obstacles and rewards of construction lexicon within the frame of the international project Lexicon. The goal of the project in which research teams from more than nine countries work on national lexicons of terminology used for description of various situations in lessons of mathematics is to create a tool that would enable communication about lessons of mathematics in the research and professional community in the different countries as well as cross the borders. The lexicon should not only provide a rich list of terminology but each term should be illustrated by several examples of what is actually meant including video segments to illustrate the point and also by non-examples to show what the term does not refer to. The presented paper describes the system and the process of production of national and international lexicon as well as obstacles which come across and the way of overcoming them.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teachers Talking about their Classrooms. Learning from the Professional Lexicons of Mathematics Teachers around the World

  • ISBN

    978-0-367-37693-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    "115 "-132

  • Počet stran knihy

    374

  • Název nakladatele

    Routledge journals, Taylor and Francis LTD.

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly