How do we understand each other when we describe classroom activities - lexicon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891160" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How do we understand each other when we describe classroom activities - lexicon
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the issue of how the terminology which a person is able to use actively influences her perception of pedagogical reality. The research is conducted within the frame of the international Lexicon Project. In the paper, the process of evolution of Czech lexicon of didactical terms for description of facts from educational reality is described. The methodology and materials used for creation of the lexicon are presented. The main methodological approach used is open and axial coding of episodes from classroom video recordings. The paper answers the following research question: What is the structure of terms suitable for description of a lesson of mathematics?
Název v anglickém jazyce
How do we understand each other when we describe classroom activities - lexicon
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the issue of how the terminology which a person is able to use actively influences her perception of pedagogical reality. The research is conducted within the frame of the international Lexicon Project. In the paper, the process of evolution of Czech lexicon of didactical terms for description of facts from educational reality is described. The methodology and materials used for creation of the lexicon are presented. The main methodological approach used is open and axial coding of episodes from classroom video recordings. The paper answers the following research question: What is the structure of terms suitable for description of a lesson of mathematics?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th international conference efficiency and responsibility in education
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
440 - 447
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389901400055