Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do we understand each other when we describe classroom activities - lexicon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891160" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do we understand each other when we describe classroom activities - lexicon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the issue of how the terminology which a person is able to use actively influences her perception of pedagogical reality. The research is conducted within the frame of the international Lexicon Project. In the paper, the process of evolution of Czech lexicon of didactical terms for description of facts from educational reality is described. The methodology and materials used for creation of the lexicon are presented. The main methodological approach used is open and axial coding of episodes from classroom video recordings. The paper answers the following research question: What is the structure of terms suitable for description of a lesson of mathematics?

  • Název v anglickém jazyce

    How do we understand each other when we describe classroom activities - lexicon

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the issue of how the terminology which a person is able to use actively influences her perception of pedagogical reality. The research is conducted within the frame of the international Lexicon Project. In the paper, the process of evolution of Czech lexicon of didactical terms for description of facts from educational reality is described. The methodology and materials used for creation of the lexicon are presented. The main methodological approach used is open and axial coding of episodes from classroom video recordings. The paper answers the following research question: What is the structure of terms suitable for description of a lesson of mathematics?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th international conference efficiency and responsibility in education

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    440 - 447

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400055