Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge of a selected group of Faculty of Education at Charles University students in the field of prevention of addiction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10387989" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10387989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.24917/9788394156893" target="_blank" >https://doi.org/10.24917/9788394156893</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/9788394156893" target="_blank" >10.24917/9788394156893</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge of a selected group of Faculty of Education at Charles University students in the field of prevention of addiction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution discusses the results of the questionnaire survey, which aim was to determine the knowledge of selected students studying bachelor studies in the fields, which ensures the, from the field of primary prevention of addictive behavior. This part of the research is only one part of a long-term research, which should serve to improve the quality of teaching in subjects relating to the prevention of addictive behavior and addiction treatment. A questionnaire survey is being attended by 180 students of the third year of the bachelor study program studying in full-time study and combined forms of study. The questionnaire contained 13 closed questions and one open question, in which respondents described how they would behaved, in the case that the pupil will be under the influence of addictive substances in the classroom. The questionnaire was presented within the first hours of the course Seminar on Addictions Prevention

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge of a selected group of Faculty of Education at Charles University students in the field of prevention of addiction

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution discusses the results of the questionnaire survey, which aim was to determine the knowledge of selected students studying bachelor studies in the fields, which ensures the, from the field of primary prevention of addictive behavior. This part of the research is only one part of a long-term research, which should serve to improve the quality of teaching in subjects relating to the prevention of addictive behavior and addiction treatment. A questionnaire survey is being attended by 180 students of the third year of the bachelor study program studying in full-time study and combined forms of study. The questionnaire contained 13 closed questions and one open question, in which respondents described how they would behaved, in the case that the pupil will be under the influence of addictive substances in the classroom. The questionnaire was presented within the first hours of the course Seminar on Addictions Prevention

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New trends and research challanges in pedagogy and andragogy NTRCPA18

  • ISBN

    978-83-941568-9-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    187-196

  • Název nakladatele

    Katedra Pedagogiki Społecznej i Andragogiki Institute of Educational Studies UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY W KRAKOWIE

  • Místo vydání

    Kraków

  • Místo konání akce

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Datum konání akce

    8. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000525491600016