Sledování znalostí vybrané skupiny studentů pedagogické fakulty UK v oblasti adiktologie a prevence závislostí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10434081" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10434081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Xb4hhUemd3" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Xb4hhUemd3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sledování znalostí vybrané skupiny studentů pedagogické fakulty UK v oblasti adiktologie a prevence závislostí
Popis výsledku v původním jazyce
Je nezbytné, aby každý pedagogický pracovní měl alespoň základní znalosti z oblasti rizikového chování, kam patří i prevence závislostního chování. Příspěvek se snaží zmapovat základní znalosti vybrané skupiny studentů bakalářského studijního programu z Pedagogické fakulty UK z oblasti primární prevence a adiktologie. Dotazníkového šetření se účastní 180 studentů třetího ročníku. Dotazník obsahoval 13 uzavřených otázek a jednu otevřenou otázku. Dotazník byl předložen během prvních hodin semináře, který se zabývá výukou prevence závislostí. Studenti nejčastěji chybovali v otázkách týkajících se účinné primární prevence, školních dokumentů, které se týkají prevence závislostí, a v případě výrazů popisujících syndrom závislosti. Očekávaným výstupem dlouhodobého výzkumu je zkvalitnění studia mimo jiné i v prevence závislostí a dalších forem rizikového chování
Název v anglickém jazyce
Monitoring the knowledge of a selected group of students of the Faculty of Education, Charles University in the field of addictology and addiction prevention
Popis výsledku anglicky
It is essential that every teaching worker has at least a basic knowledge of risky behaviour, including prevention of addiction. The paper seeks to map the basic knowledge of a selected group of bachelor's degree students from the Faculty of Education of the UK in the field of primary prevention and addictology. The questionnaire enquiry is attended by 180 students of the third year. The questionnaire contained 13 closed questions and one open question. The questionnaire was submitted during the first hours of a seminar on addiction prevention. Students were most likely to err on issues related to effective primary prevention, school documents related to addiction prevention, and in terms describing addiction syndrome. The expected outcome of long-term research is to improve the quality of studies, including in the prevention of addictions and other forms of risky behaviour.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Svazek periodika
VI
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
716-724
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—