Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher burnout syndrome, coping strategies and self-efficacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389192" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher burnout syndrome, coping strategies and self-efficacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It has been showed by many studies that the burnout syndrome is highly prevalent among teachers and thus protective factors are needed to search. Based on previous research, we expected that teacher self-efficacy and positive coping strategies could be two of them. Since the mutual relationship between all three variables - burnout syndrome, self-efficacy and coping strategies - have not been deeply examined yet, the purpose of our study was to find out whether the coping and the self-efficacy are interconnected and whether they predict the level of the burnout syndrome. The study used a correlation design with three instruments - Shirom-Melamed Burnout Scale, SVF78 and Czech Teachers Self-Efficacy Scale. The analysis supported the close relationship between burnout, self-efficacy and coping among Czech grammar school teachers. The strong connection was found between negative coping and burnout symptoms.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher burnout syndrome, coping strategies and self-efficacy

  • Popis výsledku anglicky

    It has been showed by many studies that the burnout syndrome is highly prevalent among teachers and thus protective factors are needed to search. Based on previous research, we expected that teacher self-efficacy and positive coping strategies could be two of them. Since the mutual relationship between all three variables - burnout syndrome, self-efficacy and coping strategies - have not been deeply examined yet, the purpose of our study was to find out whether the coping and the self-efficacy are interconnected and whether they predict the level of the burnout syndrome. The study used a correlation design with three instruments - Shirom-Melamed Burnout Scale, SVF78 and Czech Teachers Self-Efficacy Scale. The analysis supported the close relationship between burnout, self-efficacy and coping among Czech grammar school teachers. The strong connection was found between negative coping and burnout symptoms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Učitelské vyhoření - institucionální, vztahové a intrapsychické faktory</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    336-342

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    8. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300042