Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Svědectví studentů o literatuře na středních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10390032" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10390032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Svědectví studentů o literatuře na středních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek rekapituluje rozporné, často negativní osobní zkušenosti začínajících studentů češtiny na Pedagogické fakultě UK z výuky literatury na středních školách. Výuka, narozdíl od zahraničí, podle nich stále trpí didaktickým konzervatismem, nedostatečně reflektuje změnu role literatury v dnešním světě, ve snaze o historický přehled upřednostňuje povrchnost a kvantitu před čtenářským zážitkem, opomíjí diskusi o konkrétních literárních dílech a kulturních souvislostech. Tato situace je zásadní výzvou pro vysokoškolskou přípravu budoucích pedagogů.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' evidence about literature at secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article brings together personal experience of the newcomer students from Pedagogical Fakulty of Charles University. They report their experience with teaching literature at secondary schools and often feel disilusioned whit it. In their opinion, teaching literature is methodologically conservative. It also does not reflect changing role of literature in contemporary society. Such situation of teaching literature is a major challenge for teacher training at universites.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    215-222

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus