Virtuální pitvy a jejich akceptace studenty učitelství biologie v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10390889" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10390889 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1037/536" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1037/536</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Virtuální pitvy a jejich akceptace studenty učitelství biologie v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Virtuální pitva, tedy počítačová simulace jako alternativa reálné pitvy, jen pozvolna nachází své místo ve výuce biologie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. To prokázalo především mnoho zahraničních studií, jejichž analýzou jsme se zabývali v přehledové studii, a které se staly základem pro navazující dotazníkové šetření, zjišťující postoje studentů učitelství biologie k využívání reálných a virtuálních pitev v České republice. Cílem dotazníkového šetření byla především identifikace postojů budoucích učitelů biologie k virtuálním a reálným pitvám, míry zkušeností s těmito výukovými aplikacemi a preferencí vůči výběru použitých postupů. Analýzou získaných informací bylo zjištěno, že studenti mají prozatím zkušenosti spíše s pitvou reálnou, ve svých postojích ale více preferují využívání virtuálních pitev, i když nechtějí ze své výuky reálné pitvy zcela eliminovat.
Název v anglickém jazyce
Virtual Dissections and their Acceptance by Biology Teaching Students in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Virtual dissections, performed via computer simulations as an alternative to hands-on dissections, have been slowly finding its place within lessons of Biology as a general educational subject. This fact has been demonstrated by many, predominantly international, studies, which were subject to our investigation already in the survey part of our research; the findings served as a basis for further questionnaire survey examining the attitudes of biology teacher trainees towards the use of virtual and hands-on dissections in the Czech Republic. The aim of the survey was primarily to identify the attitude of pre-service biology teachers concerning the use of virtual and hands-on dissections, their experience with these teaching applications, and their preferences with regard to these options. An analysis of the obtained indicates that most of the students have had experience with hands-on dissections. However, the students' attitudes confirms their preference towards using virtual dissections, although the performance of hands-on dissections is not to be eliminated completely.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
37-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—