Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Dissection as a Digital Technology Application Used in Education - From the Results of Research Studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005295" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005295 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/16:50005295

  • Výsledek na webu

    <a href="http://conferences.ukf.sk/public/conferences/1/schedConfs/19/Divai2016.pdf" target="_blank" >http://conferences.ukf.sk/public/conferences/1/schedConfs/19/Divai2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Dissection as a Digital Technology Application Used in Education - From the Results of Research Studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital applications increasingly pervade almost all human activities including education. We can notice a higher frequency of computer simulation implementations in education of biological, medical and pharmaceutical areas, e.g. real dissection alternatives, which still represent a traditional part of experimental activities in these areas. A computer dissection simulation, alias virtual dissection, provides in some aspects comparable and often better study results than real dissections. Despite this, pupils and students evaluate lessons using such modern teaching aids quite sceptically because they are influenced by a number of factors. One of the most essential factor is represented by teachers who still prefer real dissections. In our research study, we deal with the analysis and presentation of research results focused on implementation of the real dissection and its digital alternatives in biology, science subjects, and for comparison in medical and veterinary areas. We also focus on students' and teachers' attitude toward these applications and the effectiveness of such applications in education process. The research study results indicate that dissection alternatives are unable to replace adequately the real dissection. As a result, reasonable combining of both seem to be most effective.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Dissection as a Digital Technology Application Used in Education - From the Results of Research Studies

  • Popis výsledku anglicky

    Digital applications increasingly pervade almost all human activities including education. We can notice a higher frequency of computer simulation implementations in education of biological, medical and pharmaceutical areas, e.g. real dissection alternatives, which still represent a traditional part of experimental activities in these areas. A computer dissection simulation, alias virtual dissection, provides in some aspects comparable and often better study results than real dissections. Despite this, pupils and students evaluate lessons using such modern teaching aids quite sceptically because they are influenced by a number of factors. One of the most essential factor is represented by teachers who still prefer real dissections. In our research study, we deal with the analysis and presentation of research results focused on implementation of the real dissection and its digital alternatives in biology, science subjects, and for comparison in medical and veterinary areas. We also focus on students' and teachers' attitude toward these applications and the effectiveness of such applications in education process. The research study results indicate that dissection alternatives are unable to replace adequately the real dissection. As a result, reasonable combining of both seem to be most effective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2016 - 11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7552-249-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    99-108

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Štúrovo

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    2. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000386971000008