Přírodovědné standardy další generace v USA : reálná změna k lepšímu či jen vize tvůrců?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10394077" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10394077 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8xy699Wxfp" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8xy699Wxfp</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2018.1341" target="_blank" >10.14712/23362189.2018.1341</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přírodovědné standardy další generace v USA : reálná změna k lepšímu či jen vize tvůrců?
Popis výsledku v původním jazyce
Druh studie: Případová studie založená na analýze dokumentů popisuje charakteristiky nového standardu pro přírodovědné vzdělávání v kontextu vzdělávacích reforem ve Spojených státech amerických. Hlavní téma: Přírodovědné standardy další generace (Next Generation Science Standards - NGSS) představují inovativní přístup k výuce přírodních věd. Zdůrazňují propojení očekávaných výstupů vzdělávání v přírodních vědách s procesy podporujícími jejich dosažení s důrazem na aktivní zkoumání přírodních jevů a na nadpředmětové kompetence. S odstupem pěti let od jejich zveřejnění jsou zajímavým případem pro studium kontextů vedoucích k vzniku kurikulárního dokumentu a hodnocení jeho vlivu na přírodovědnou výuku. Posloupnost výkladu: Uvádíme aktuální politicko-sociální kontexty a procesy vedoucí ke vzniku nových amerických standardů přírodovědného vzdělávání. Vysvětlujeme strukturu NGSS, na příkladech ukazujeme jejich obsah a porovnáváme jej s předešlými národními standardy pro přírodní vědy. Popisujeme i dosavadní poznatky o vlivu nových standardů na realizaci přírodovědného vzdělávání v USA a o překážkách pro jejich implementaci. Závěry: Americké NGSS představují ambiciózní dokument propojující požadované znalosti v oblasti přírodních věd s procesy vedoucími k jejich získávání. Při implementaci NGSS se výrazně projevuje rozdílná kvalita vzdělávání napříč jednotlivými státy federace i uvnitř nich. K většímu přijetí nových standardů bude nezbytná podpora učitelů v realizaci výuky zaměřené na aktivní zkoumání přírodních jevů a samotná vnitřní motivace učitelů takovým způsobem učit.
Název v anglickém jazyce
Next Generation Natural Science Standards in the USA - Real Change for the Better or Just the Visions of the Authors?
Popis výsledku anglicky
Type of Study: A case study based on analysis of documents, describing the characteristics if the new standard for natural science education in the context of education reforms in the United States of America. Main Th eme: Next Generation Science Standards (NGSS) represents an innovative approach to the teaching of the natural sciences. It emphasises the integration of the expected outputs of education in the natural sciences with processes supporting their achievement, with a stress on the active investigation of natural phenomena and competences going beyond the limits of the subject itself. It is now fi ve years since the Standards were published and this makes them an interesting case for the study of the contexts leading to the production of a curricular document and the assessment of its infl uence on teaching in the natural sciences. Order of Exposition: We present the current political and social contexts and processes leading to the formulation of new American standards of education in the natural sciences. We explain the structure of the NGSS, present the contents with examples, and compare them with previous national standards for the natural sciences. We also describe fi ndings to date on the infl uence of new standards on the realisation of education in natural sciences in the USA, and on the obstacles to their implementation. Conclusions: Th e American NGSS constitutes an ambitious document integration the desired knowledge in the fi eld of natural sciences with the processes leading to its acquisition. Th e course of implementation of the NGSS has been showing up substantial diff erences in the quality of education across the states of the union and within them. Greater acceptance of the new standards will require the support of teachers in the realisation of teaching aimed at the active investigation of natural phenomena and the inner motivation of teachers to teach in this way.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-25137S" target="_blank" >GA15-25137S: Nadnárodní trendy v kurikulu školního vzdělávání a jejich působení v národním vzdělávacím systému</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
69
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
59-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—