Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Revealing students' misconceptions about basics of molecular biology and genetics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10395461" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10395461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-14822-proceedings-2019" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-14822-proceedings-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Revealing students' misconceptions about basics of molecular biology and genetics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Molecular biology and genetics have become very important parts of a secondary education curriculum at the turn of 21st century. However, there is still a limited evidence of how much students understand these topics. Aim of this study was to examine students&apos; understanding of basic concepts of molecular biology and genetics after the end of secondary education and to identify possible misconceptions they hold. Combination of open, open-ended and multiple-choice tasks was utilized for the evaluation. We tested 316 first-year bachelor students from 21 universities in the Czech Republic in autumn 2019. Answers reveal that students struggle to understand life-long role of DNA in the cell and the amount of its control over the living body and its influence on the phenotype. Described misconceptions are crucial for further improvements in educational practice and their possible origin is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Revealing students' misconceptions about basics of molecular biology and genetics

  • Popis výsledku anglicky

    Molecular biology and genetics have become very important parts of a secondary education curriculum at the turn of 21st century. However, there is still a limited evidence of how much students understand these topics. Aim of this study was to examine students&apos; understanding of basic concepts of molecular biology and genetics after the end of secondary education and to identify possible misconceptions they hold. Combination of open, open-ended and multiple-choice tasks was utilized for the evaluation. We tested 316 first-year bachelor students from 21 universities in the Czech Republic in autumn 2019. Answers reveal that students struggle to understand life-long role of DNA in the cell and the amount of its control over the living body and its influence on the phenotype. Described misconceptions are crucial for further improvements in educational practice and their possible origin is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2019 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    168-174

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500022