Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10396087" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10396087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.1.15" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.1.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek podává přehled o základních metodách výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii, která se v mezinárodním testování zaměřeném na čtenářskou gramotnost tradičně umisťuje na předních místech výsledkových tabulek. Tyto výsledky nejspíše souvisí se skutečností, že tamní vláda ustanovila zlepšování výuky čtenářské gramotnosti (tedy i počáteční čtenářské gramotnosti) národní prioritou. Cílem výuky počátečního čtení je jak schopnost dekódovat jednotlivá slova, tak porozumět jejich významu - metody výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii jsou tedy zaměřeny na dekódování slov i na porozumění čtenému textu. V příspěvku je prezentována provázanost schopnosti dekódovat jednotlivá slova a porozumění jejich významu (The simple view of reading, The searchlight model of reading) a dále jsou zde popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení používané na základních školách v Anglii (např. Guided reading, Independent reading, Modelled reading, Shared reading) s důrazem na metodu hláskování (Phonics).

  • Název v anglickém jazyce

    METHODS OF TEACHING THE INITIAL READING AT PRIMARY SCHOOLS IN ENGLAND

  • Popis výsledku anglicky

    The paper gives an overview of the basic methods of teaching initial reading at primary schools in England, which has traditionally been ranked at the top of the scoreboards in international reading literacy testing. These results are probably related to the fact that the local government has set a national priority to improve reading literacy (ie, reading literacy). The aim of teaching initial reading is both the ability to decode individual words and to understand their meaning - the methods of teaching initial reading at primary schools in England are therefore focused on both word decoding and reading comprehension. The paper presents the interconnection of the ability to decode individual words and their understanding of the meaning (The searchlight model of reading) and also describes the methods of teaching the initial reading used in primary schools in England (e.g. Guided reading, Independent reading, Modeled reading, Shared reading) with the emphasis on the Phonics method.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

    1339-9055

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    208-224

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus