METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10396087" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10396087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.1.15" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.1.15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek podává přehled o základních metodách výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii, která se v mezinárodním testování zaměřeném na čtenářskou gramotnost tradičně umisťuje na předních místech výsledkových tabulek. Tyto výsledky nejspíše souvisí se skutečností, že tamní vláda ustanovila zlepšování výuky čtenářské gramotnosti (tedy i počáteční čtenářské gramotnosti) národní prioritou. Cílem výuky počátečního čtení je jak schopnost dekódovat jednotlivá slova, tak porozumět jejich významu - metody výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii jsou tedy zaměřeny na dekódování slov i na porozumění čtenému textu. V příspěvku je prezentována provázanost schopnosti dekódovat jednotlivá slova a porozumění jejich významu (The simple view of reading, The searchlight model of reading) a dále jsou zde popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení používané na základních školách v Anglii (např. Guided reading, Independent reading, Modelled reading, Shared reading) s důrazem na metodu hláskování (Phonics).
Název v anglickém jazyce
METHODS OF TEACHING THE INITIAL READING AT PRIMARY SCHOOLS IN ENGLAND
Popis výsledku anglicky
The paper gives an overview of the basic methods of teaching initial reading at primary schools in England, which has traditionally been ranked at the top of the scoreboards in international reading literacy testing. These results are probably related to the fact that the local government has set a national priority to improve reading literacy (ie, reading literacy). The aim of teaching initial reading is both the ability to decode individual words and to understand their meaning - the methods of teaching initial reading at primary schools in England are therefore focused on both word decoding and reading comprehension. The paper presents the interconnection of the ability to decode individual words and their understanding of the meaning (The searchlight model of reading) and also describes the methods of teaching the initial reading used in primary schools in England (e.g. Guided reading, Independent reading, Modeled reading, Shared reading) with the emphasis on the Phonics method.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
1339-9055
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
208-224
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—