Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Initial Reading Literacy Development in Current Primary School Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10289568" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10289568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814065136/1-s2.0-S1877042814065136-main.pdf?_tid=8598f4a8-b5f8-11e4-812f-00000aab0f27&acdnat=1424104152_c04aec043748027b1cad10d2d8aec46c" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814065136/1-s2.0-S1877042814065136-main.pdf?_tid=8598f4a8-b5f8-11e4-812f-00000aab0f27&acdnat=1424104152_c04aec043748027b1cad10d2d8aec46c</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.383" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.12.383</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Initial Reading Literacy Development in Current Primary School Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Initial reading literacy development constitutes one of the key pillars of primary school education. In view of the current transformation of the content and learning process at this level of school education, initial reading literacy development has experienced a radical change as well. This transformation commenced in the nineties of the last century. Its main principle is literacy approach to initial reading and writing. By literacy approach we mean putting an emphasis on the relevance of education,practical use of acquired skills in common everyday situations and the importance of intrinsic motivation for optimum reading and writing development.The paper will show individual results of a similar survey repeated in 2011 - 2013. The gathered findings will be compared and the way and quality of the innovative transformation of initial reading literacy in primary school practice will be pointed out.

  • Název v anglickém jazyce

    Initial Reading Literacy Development in Current Primary School Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Initial reading literacy development constitutes one of the key pillars of primary school education. In view of the current transformation of the content and learning process at this level of school education, initial reading literacy development has experienced a radical change as well. This transformation commenced in the nineties of the last century. Its main principle is literacy approach to initial reading and writing. By literacy approach we mean putting an emphasis on the relevance of education,practical use of acquired skills in common everyday situations and the importance of intrinsic motivation for optimum reading and writing development.The paper will show individual results of a similar survey repeated in 2011 - 2013. The gathered findings will be compared and the way and quality of the innovative transformation of initial reading literacy in primary school practice will be pointed out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    159

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    334-339

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus