Stimulating cognitive functions and work with factual text in primary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156188" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156188 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stimulating cognitive functions and work with factual text in primary school
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is devoted to reading literacy and the development of pupils at primary school. Following the Reading Literacy focus on the field of understanding educative text. Post a theoretical and practical part. The theoretical part deals with defining reading literacy, the developmental model, further comprehension and the relationship of language and cognitive processes. The practical part shows the research, which is aimed at promoting understanding educative text for students of the second grade ofelementary school.
Název v anglickém jazyce
Stimulating cognitive functions and work with factual text in primary school
Popis výsledku anglicky
The paper is devoted to reading literacy and the development of pupils at primary school. Following the Reading Literacy focus on the field of understanding educative text. Post a theoretical and practical part. The theoretical part deals with defining reading literacy, the developmental model, further comprehension and the relationship of language and cognitive processes. The practical part shows the research, which is aimed at promoting understanding educative text for students of the second grade ofelementary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1/2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
34-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—