Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F08%3AA1000TPK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/08:A1000TPK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace sleduje problematiku čtenářské gramotnosti v mezinárnodních výzkumných šetřeních PISA a PIRLS. Z těchto výsledků vyvozuje východiska pro české školství, která následně komparuje se současnými didaktickými trendy a tendencemi ve výuce češtiny. Provedenou výzkumnou sondou mapuje aktuální stav čtenářských kompetencí žáků základní školy. Textová analýza vybraných učebnic českého jazyka sleduje integraci úkolů a zadání zkvalitňujících čtenářské dovednosti žáků základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading literacy from the lingvistic and the didactic points of view

  • Popis výsledku anglicky

    The work deals with a dilema of a pupils´ reading literacy at primary and secondary schools. The theoretical part defines all the necessary related terminology. Then the attention is payed to a current level of Czech pupils´ reading literacy that was charted by two international researches, PISA and PIRLS. On the basis of their outcomes were drawn some conclusions for the Czech educational system. And in several chaptures we think of a reading literacy with the view of recent didactic principles and movements and also in the term of the Framework educational programme for a primary and secondary ecudation. The end of the theoretical part devotes to a current Czech textbooks. The practical part of the work presents outcomes of an authoress´s long-term research made among Czech pupils of two types of primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7368-653-6

  • Počet stran knihy

    202

  • Název nakladatele

    Repronis

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy