Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovations in Handwriting Literacy Development as a Psycho-didactic Issue

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10289566" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10289566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042813054311/1-s2.0-S1877042813054311-main.pdf?_tid=119f7162-b5f8-11e4-9a4d-00000aacb361&acdnat=1424103958_1dd78f866059fe1e991dc38fe22193af" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042813054311/1-s2.0-S1877042813054311-main.pdf?_tid=119f7162-b5f8-11e4-9a4d-00000aacb361&acdnat=1424103958_1dd78f866059fe1e991dc38fe22193af</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.791" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.12.791</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovations in Handwriting Literacy Development as a Psycho-didactic Issue

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czech primary school has been undergoing a transformation process since 1989. This vast transformation concerns the education process provided by primary school, methodology, but also ways of evaluation including the role of a teacher. Close attention has been paid to basic literacies development, mainly reading, writing, Mathematics, but also to what is known as applied literacies. Initial writing instruction has undergone a significant change in recent years. Initial writing skills development belonged to one of the most challenging issues in primary schools. Fear of failure was often a reason for a deferred primary school entry. The change in initial writing instruction involves mainly the field of didactics and psycho- didactics. In the past period, pupils' writing competencies have been defined with appreciation of their educational needs and possibilities. Methodology has changed towards giving preference to active and creative aspects of instruction; emphasis on legible writing

  • Název v anglickém jazyce

    Innovations in Handwriting Literacy Development as a Psycho-didactic Issue

  • Popis výsledku anglicky

    Czech primary school has been undergoing a transformation process since 1989. This vast transformation concerns the education process provided by primary school, methodology, but also ways of evaluation including the role of a teacher. Close attention has been paid to basic literacies development, mainly reading, writing, Mathematics, but also to what is known as applied literacies. Initial writing instruction has undergone a significant change in recent years. Initial writing skills development belonged to one of the most challenging issues in primary schools. Fear of failure was often a reason for a deferred primary school entry. The change in initial writing instruction involves mainly the field of didactics and psycho- didactics. In the past period, pupils' writing competencies have been defined with appreciation of their educational needs and possibilities. Methodology has changed towards giving preference to active and creative aspects of instruction; emphasis on legible writing

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    114

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    816-825

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus