Using a mental map to plan an educational project with science orientation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10396704" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10396704 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using a mental map to plan an educational project with science orientation
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents research on the use of mental maps for planning activities in the project oriented education. Mostly used for planning long-term Work Breakdown Structure activities and Gantt charts are too complicated for primary school students. Therefore, it was decided to find a tool already familiar to students and adapt it to a new role. The research was carried out on 118 students aged 10 to 14 years. For primary school students, this method of planning work is quite difficult. Few of them coped with this task, therefore, in order to be able to use this tool to plan work in a project, you should devote more time to learn how to create memory maps beforehand.
Název v anglickém jazyce
Using a mental map to plan an educational project with science orientation
Popis výsledku anglicky
The article presents research on the use of mental maps for planning activities in the project oriented education. Mostly used for planning long-term Work Breakdown Structure activities and Gantt charts are too complicated for primary school students. Therefore, it was decided to find a tool already familiar to students and adapt it to a new role. The research was carried out on 118 students aged 10 to 14 years. For primary school students, this method of planning work is quite difficult. Few of them coped with this task, therefore, in order to be able to use this tool to plan work in a project, you should devote more time to learn how to create memory maps beforehand.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVI (PBE 2018)
ISBN
978-80-7603-066-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
151-157
Název nakladatele
CHARLES UNIVERSITY, Faculty of Education
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000482135600018