Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using a mental map to plan an educational project with science orientation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10396704" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10396704 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using a mental map to plan an educational project with science orientation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents research on the use of mental maps for planning activities in the project oriented education. Mostly used for planning long-term Work Breakdown Structure activities and Gantt charts are too complicated for primary school students. Therefore, it was decided to find a tool already familiar to students and adapt it to a new role. The research was carried out on 118 students aged 10 to 14 years. For primary school students, this method of planning work is quite difficult. Few of them coped with this task, therefore, in order to be able to use this tool to plan work in a project, you should devote more time to learn how to create memory maps beforehand.

  • Název v anglickém jazyce

    Using a mental map to plan an educational project with science orientation

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents research on the use of mental maps for planning activities in the project oriented education. Mostly used for planning long-term Work Breakdown Structure activities and Gantt charts are too complicated for primary school students. Therefore, it was decided to find a tool already familiar to students and adapt it to a new role. The research was carried out on 118 students aged 10 to 14 years. For primary school students, this method of planning work is quite difficult. Few of them coped with this task, therefore, in order to be able to use this tool to plan work in a project, you should devote more time to learn how to create memory maps beforehand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVI (PBE 2018)

  • ISBN

    978-80-7603-066-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    151-157

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIVERSITY, Faculty of Education

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000482135600018