Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Time management in project based education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10414989" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10414989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Time management in project based education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Process of planning the time is one of the crucial parts of any project, especially when it assumes many long-term activities. Thus, it was decided to check whether primary school pupils are able to schedule the activities specified in the project with the use of Gantt diagram, which is commonly used in commercial projects, however it is not popular in a school practice. The research was carried out among primary school pupils in grades 6, 7 and 8, aged 12-14. Research revealed that the Gantt diagram is a very good tool for planning project activities for older pupils who have already reached stage 4 of development according to Piaget. For younger pupils, more teacher support is needed.

  • Název v anglickém jazyce

    Time management in project based education

  • Popis výsledku anglicky

    Process of planning the time is one of the crucial parts of any project, especially when it assumes many long-term activities. Thus, it was decided to check whether primary school pupils are able to schedule the activities specified in the project with the use of Gantt diagram, which is commonly used in commercial projects, however it is not popular in a school practice. The research was carried out among primary school pupils in grades 6, 7 and 8, aged 12-14. Research revealed that the Gantt diagram is a very good tool for planning project activities for older pupils who have already reached stage 4 of development according to Piaget. For younger pupils, more teacher support is needed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    18-26

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500002