Time management in project based education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10414989" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10414989 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Time management in project based education
Popis výsledku v původním jazyce
Process of planning the time is one of the crucial parts of any project, especially when it assumes many long-term activities. Thus, it was decided to check whether primary school pupils are able to schedule the activities specified in the project with the use of Gantt diagram, which is commonly used in commercial projects, however it is not popular in a school practice. The research was carried out among primary school pupils in grades 6, 7 and 8, aged 12-14. Research revealed that the Gantt diagram is a very good tool for planning project activities for older pupils who have already reached stage 4 of development according to Piaget. For younger pupils, more teacher support is needed.
Název v anglickém jazyce
Time management in project based education
Popis výsledku anglicky
Process of planning the time is one of the crucial parts of any project, especially when it assumes many long-term activities. Thus, it was decided to check whether primary school pupils are able to schedule the activities specified in the project with the use of Gantt diagram, which is commonly used in commercial projects, however it is not popular in a school practice. The research was carried out among primary school pupils in grades 6, 7 and 8, aged 12-14. Research revealed that the Gantt diagram is a very good tool for planning project activities for older pupils who have already reached stage 4 of development according to Piaget. For younger pupils, more teacher support is needed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
18-26
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500002