Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE STRATEGY THE USE OF FALSE ASSUMPTION AND WORD PROBLEM SOLVING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398278" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xl8i6dcDxG" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xl8i6dcDxG</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2019.120203" target="_blank" >10.7160/eriesj.2019.120203</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE STRATEGY THE USE OF FALSE ASSUMPTION AND WORD PROBLEM SOLVING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes one problem solving strategy - the Use of false assumption. The objective of the paper is to show, in accordance with Phylogenesis and Ontogenesis Theory, that it is worthwhile to reiterate the process of development of the concept of a variable and thus provide to pupils one of the ways helping them to eliminate usual difficulties when solving word problems using linear equations, namely construction of the equations. The paper presents the outcomes of a study conducted on three lower secondary schools in the Czech Republic with 147 14-15-year-old pupils. Pupils from the experimental group were, unlike pupils from the control group, taught the strategy the Use of false assumption before being taught the topic Solving word problems. The tool for the study was a test of four problems that was sat by all the involved pupils three weeks after finishing the topic &quot;Solving word problems&quot; and whose results were evaluated statistically. The experiment confirmed the research hypothesis that the introduction of the strategy the Use of false assumption into 8th grade mathematics lessons (14-15-year-old pupils) helps pupils construct equations more successfully when solving word problems.

  • Název v anglickém jazyce

    THE STRATEGY THE USE OF FALSE ASSUMPTION AND WORD PROBLEM SOLVING

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes one problem solving strategy - the Use of false assumption. The objective of the paper is to show, in accordance with Phylogenesis and Ontogenesis Theory, that it is worthwhile to reiterate the process of development of the concept of a variable and thus provide to pupils one of the ways helping them to eliminate usual difficulties when solving word problems using linear equations, namely construction of the equations. The paper presents the outcomes of a study conducted on three lower secondary schools in the Czech Republic with 147 14-15-year-old pupils. Pupils from the experimental group were, unlike pupils from the control group, taught the strategy the Use of false assumption before being taught the topic Solving word problems. The tool for the study was a test of four problems that was sat by all the involved pupils three weeks after finishing the topic &quot;Solving word problems&quot; and whose results were evaluated statistically. The experiment confirmed the research hypothesis that the introduction of the strategy the Use of false assumption into 8th grade mathematics lessons (14-15-year-old pupils) helps pupils construct equations more successfully when solving word problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    51-65

  • Kód UT WoS článku

    000473356400004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85071143975