METAKOGNITIVNÍ PROJEVY U ŽÁKŮ S NADÁNÍM V PRŮBĚHU ŘEŠENÍ NESTANDARDNÍCH ÚLOH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398802" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xJR3J9oL5u" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xJR3J9oL5u</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16" target="_blank" >10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
METAKOGNITIVNÍ PROJEVY U ŽÁKŮ S NADÁNÍM V PRŮBĚHU ŘEŠENÍ NESTANDARDNÍCH ÚLOH
Popis výsledku v původním jazyce
Všechny děti mají právo být vzdělávány, a to v prostředí, které je rozvíjí optimálně do jejich osobního maxima. Mají také právo pracovat ve společné sociální skupině. Je zřejmé, že naplňováním myšlenek inkluze vznikají třídy výkonově značně heterogenní a mentální rozpětí žáků vjedné třídě je značné. To klade nesmírné nároky na učitele, na jeho schopnost diferencovat výuku a pohotově individualizovat zadání úloh. Podpora žáků s SPU se intenzivně řeší, ale systematická podpora žáků snadáním zatím rozšířena není. Včlánku seznamujeme s prvními výsledky výzkumu, ve kterém se věnujeme žákům nadaným a snažíme se popsat jejich metakognitivní procesy. Cílem je lépe těmto žákům porozumět a poznatky využít pro jejich efektivnější výuku.
Název v anglickém jazyce
Metacognitive activities in pupils' process of solving nonstandard problems
Popis výsledku anglicky
All pupils have right to be educated in the environment which develops them to their maximum. It if obvious that satisfiyng the idea of inclusion many heterogennous classes appear and mental scale of pupils in one class is considerable.This put enormous demands on teachers, on hes/his ability to differentiate her/his teaching and promptly individualize assignments. In the paper we introduce our first findings of the research in which we focus on gifted pupils and we try to describe their meta-cognitive processes. The goal is to understand better to these pupils and make use of that for their more effective teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Online Journal of Primary and Preschool Education
ISSN
2533-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1 (2019)
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
16-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—