Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

METAKOGNITIVNÍ PROJEVY U ŽÁKŮ S NADÁNÍM V PRŮBĚHU ŘEŠENÍ NESTANDARDNÍCH ÚLOH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398802" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398802 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xJR3J9oL5u" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xJR3J9oL5u</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16" target="_blank" >10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    METAKOGNITIVNÍ PROJEVY U ŽÁKŮ S NADÁNÍM V PRŮBĚHU ŘEŠENÍ NESTANDARDNÍCH ÚLOH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Všechny děti mají právo být vzdělávány, a to v prostředí, které je rozvíjí optimálně do jejich osobního maxima. Mají také právo pracovat ve společné sociální skupině. Je zřejmé, že naplňováním myšlenek inkluze vznikají třídy výkonově značně heterogenní a mentální rozpětí žáků vjedné třídě je značné. To klade nesmírné nároky na učitele, na jeho schopnost diferencovat výuku a pohotově individualizovat zadání úloh. Podpora žáků s SPU se intenzivně řeší, ale systematická podpora žáků snadáním zatím rozšířena není. Včlánku seznamujeme s prvními výsledky výzkumu, ve kterém se věnujeme žákům nadaným a snažíme se popsat jejich metakognitivní procesy. Cílem je lépe těmto žákům porozumět a poznatky využít pro jejich efektivnější výuku.

  • Název v anglickém jazyce

    Metacognitive activities in pupils' process of solving nonstandard problems

  • Popis výsledku anglicky

    All pupils have right to be educated in the environment which develops them to their maximum. It if obvious that satisfiyng the idea of inclusion many heterogennous classes appear and mental scale of pupils in one class is considerable.This put enormous demands on teachers, on hes/his ability to differentiate her/his teaching and promptly individualize assignments. In the paper we introduce our first findings of the research in which we focus on gifted pupils and we try to describe their meta-cognitive processes. The goal is to understand better to these pupils and make use of that for their more effective teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Online Journal of Primary and Preschool Education

  • ISSN

    2533-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1 (2019)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    16-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus