Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fonetický standard jako východisko pro utváření fonetické gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10399081" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10399081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6kaDifWy6t" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6kaDifWy6t</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fonetický standard jako východisko pro utváření fonetické gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fonetická gramotnost českých žáků v ruském jazyce je v současné době utvářena spíše nahodile, přičemž je tento proces výhradně řízen zvoleným učebním souborem. Vzhledem k tomu, že v českém vzdělávacím systému neexistuje žádný obsahový rámec, ve kterém by tento proces probíhal, bude článek věnován otázce vytvoření fonetického standardu a možnostem jeho implementace do vzdělávacího kurikula. V článku budou také představeny požadavky na zvládnutí zvukové stránky ruštiny na úrovních A1-C1, které jsou formulovány v závazných dokumentech určených pro výuku ruštiny jako cizího jazyka na území Ruské federace.

  • Název v anglickém jazyce

    Phonetic Standard as a Basis for the Formation of Phonetic Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    At present, phonetic literacy of Czech pupils in the Russian language is formed rather randomly and the process is exclusively governed by the chosen textbook set. As there is no content framework in the Czech education system in which this process would take place, the article will be devoted to the question of creating a phonetic standard and the possibilities of its implementation in the educational curriculum. The article will also introduce the requirements for mastering the phonological system of Russian at A1-C1 levels, which are formulated in binding documents intended for teaching Russian as a foreign language in the Russian Federation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    100-114

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus