Fonetický standard jako východisko pro utváření fonetické gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10399081" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10399081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6kaDifWy6t" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6kaDifWy6t</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fonetický standard jako východisko pro utváření fonetické gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Fonetická gramotnost českých žáků v ruském jazyce je v současné době utvářena spíše nahodile, přičemž je tento proces výhradně řízen zvoleným učebním souborem. Vzhledem k tomu, že v českém vzdělávacím systému neexistuje žádný obsahový rámec, ve kterém by tento proces probíhal, bude článek věnován otázce vytvoření fonetického standardu a možnostem jeho implementace do vzdělávacího kurikula. V článku budou také představeny požadavky na zvládnutí zvukové stránky ruštiny na úrovních A1-C1, které jsou formulovány v závazných dokumentech určených pro výuku ruštiny jako cizího jazyka na území Ruské federace.
Název v anglickém jazyce
Phonetic Standard as a Basis for the Formation of Phonetic Literacy
Popis výsledku anglicky
At present, phonetic literacy of Czech pupils in the Russian language is formed rather randomly and the process is exclusively governed by the chosen textbook set. As there is no content framework in the Czech education system in which this process would take place, the article will be devoted to the question of creating a phonetic standard and the possibilities of its implementation in the educational curriculum. The article will also introduce the requirements for mastering the phonological system of Russian at A1-C1 levels, which are formulated in binding documents intended for teaching Russian as a foreign language in the Russian Federation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
100-114
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—