Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing pre-service teachers? professional vision with video interventions: a divergent replication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10400116" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10400116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-QkBHLI10E" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-QkBHLI10E</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02607476.2019.1674563" target="_blank" >10.1080/02607476.2019.1674563</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing pre-service teachers? professional vision with video interventions: a divergent replication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Much research on teachers&apos; professional vision examines development through video interventions. Evidence suggests they change focus towards specifics, subject matter and students and away from the evaluation. This study was designed to examine whether there was a discernible difference between viewing pre-service teachers? own videos or general videos and if there were differences between disciplines. However, in marked contrast to existing literature, the video intervention led to no important discernible differences between video conditions and few differences between discipline conditions. We discuss possible reasons for this and demonstrate a positive role of divergent replications such as this in understanding the role of video interventions in the development of professional vision.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing pre-service teachers? professional vision with video interventions: a divergent replication

  • Popis výsledku anglicky

    Much research on teachers&apos; professional vision examines development through video interventions. Evidence suggests they change focus towards specifics, subject matter and students and away from the evaluation. This study was designed to examine whether there was a discernible difference between viewing pre-service teachers? own videos or general videos and if there were differences between disciplines. However, in marked contrast to existing literature, the video intervention led to no important discernible differences between video conditions and few differences between discipline conditions. We discuss possible reasons for this and demonstrate a positive role of divergent replications such as this in understanding the role of video interventions in the development of professional vision.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education for Teaching

  • ISSN

    0260-7476

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    567-584

  • Kód UT WoS článku

    000489545200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074029461