The nature of reflective communication within videoclubs: What matters?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10447417" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10447417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4KsG0COac7" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4KsG0COac7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.8" target="_blank" >10.14712/23363177.2022.8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The nature of reflective communication within videoclubs: What matters?
Popis výsledku v původním jazyce
The study's aim is to shed light on the nature of future English language teachers' reflective communication in the context of video clubs. The objectives of the video clubs were to further develop students' pedagogical content knowledge in relation to English language teaching and learning, professional vision, and reflective competence. Concerning the professional and political aspects of communication, this study aims to investigate the influence of different types of video interventions implemented in four different video clubs on the nature of pre-service teachers' communication and, consequently, its effects on students' reflections and their professional learning.
Název v anglickém jazyce
The nature of reflective communication within videoclubs: What matters?
Popis výsledku anglicky
The study's aim is to shed light on the nature of future English language teachers' reflective communication in the context of video clubs. The objectives of the video clubs were to further develop students' pedagogical content knowledge in relation to English language teaching and learning, professional vision, and reflective competence. Concerning the professional and political aspects of communication, this study aims to investigate the influence of different types of video interventions implemented in four different video clubs on the nature of pre-service teachers' communication and, consequently, its effects on students' reflections and their professional learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
2336-3177
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
25-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85148299612