Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The nature of reflective communication within videoclubs: What matters?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10447417" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10447417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4KsG0COac7" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4KsG0COac7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.8" target="_blank" >10.14712/23363177.2022.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The nature of reflective communication within videoclubs: What matters?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study&apos;s aim is to shed light on the nature of future English language teachers&apos; reflective communication in the context of video clubs. The objectives of the video clubs were to further develop students&apos; pedagogical content knowledge in relation to English language teaching and learning, professional vision, and reflective competence. Concerning the professional and political aspects of communication, this study aims to investigate the influence of different types of video interventions implemented in four different video clubs on the nature of pre-service teachers&apos; communication and, consequently, its effects on students&apos; reflections and their professional learning.

  • Název v anglickém jazyce

    The nature of reflective communication within videoclubs: What matters?

  • Popis výsledku anglicky

    The study&apos;s aim is to shed light on the nature of future English language teachers&apos; reflective communication in the context of video clubs. The objectives of the video clubs were to further develop students&apos; pedagogical content knowledge in relation to English language teaching and learning, professional vision, and reflective competence. Concerning the professional and political aspects of communication, this study aims to investigate the influence of different types of video interventions implemented in four different video clubs on the nature of pre-service teachers&apos; communication and, consequently, its effects on students&apos; reflections and their professional learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

    2336-3177

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    25-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148299612