Teacher assistant from the perspective of adult education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10401382" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10401382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-10/cislo-4/studia-hajkova.pdf" target="_blank" >http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-10/cislo-4/studia-hajkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher assistant from the perspective of adult education
Popis výsledku v původním jazyce
The authors present the current requirements for professional competences of teacher assistants in the educational, (psycho) didactic, social and communication, managerial, normative and professionallycultivating areas, which place higher demands on teacher assistants' training at faculties of education, as well as in the system of lifelong learning. The article documents the findings from interviews with 59 Czech teacher assistants. The authors used the grounded theory approach to analyse the data. The findings reveal the key professional competences as perceived by teacher assistants.
Název v anglickém jazyce
Teacher assistant from the perspective of adult education
Popis výsledku anglicky
The authors present the current requirements for professional competences of teacher assistants in the educational, (psycho) didactic, social and communication, managerial, normative and professionallycultivating areas, which place higher demands on teacher assistants' training at faculties of education, as well as in the system of lifelong learning. The article documents the findings from interviews with 59 Czech teacher assistants. The authors used the grounded theory approach to analyse the data. The findings reveal the key professional competences as perceived by teacher assistants.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-07101S" target="_blank" >GA17-07101S: Prekoncepce, konstrukce a rekonstrukce profesní identity asistenta pedagoga</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PEDAGOGIKA.SK
ISSN
1338-0982
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
295-305
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—