Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GENDER GAP IN BURNOUT SYNDROME AMONG CZECH TEACHERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10406038" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10406038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/dl/76277?lang=en" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/dl/76277?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GENDER GAP IN BURNOUT SYNDROME AMONG CZECH TEACHERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching is a feminized profession in most countries. In seeking ways to increase gender balance in the teaching professions, different susceptibility to the burnout syndrome among men and women is also taken into consideration. Previous studies do not provide consistent results; however, the predominant conclusion is that female teachers suffer from burnout syndrome more often than male teachers. A recent study at Czech elementary schools (n=2,394) arrived at a different conclusion - the overall rate of burnout does not differ in men and women, but women show more frequently physical burnout while men are more prone to emotional burnout. The study verified the impact of occupational characteristics (length of the teaching practice and the educational level) and personal characteristics (marital status, number of children and household income). A higher prevalence of burnout was found among female teachers living without a partner, in low-income households and with a medium length of practice.

  • Název v anglickém jazyce

    GENDER GAP IN BURNOUT SYNDROME AMONG CZECH TEACHERS

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching is a feminized profession in most countries. In seeking ways to increase gender balance in the teaching professions, different susceptibility to the burnout syndrome among men and women is also taken into consideration. Previous studies do not provide consistent results; however, the predominant conclusion is that female teachers suffer from burnout syndrome more often than male teachers. A recent study at Czech elementary schools (n=2,394) arrived at a different conclusion - the overall rate of burnout does not differ in men and women, but women show more frequently physical burnout while men are more prone to emotional burnout. The study verified the impact of occupational characteristics (length of the teaching practice and the educational level) and personal characteristics (marital status, number of children and household income). A higher prevalence of burnout was found among female teachers living without a partner, in low-income households and with a medium length of practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Učitelské vyhoření - institucionální, vztahové a intrapsychické faktory</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2019 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    258-266

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAGUE 6

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500034