Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Third Mission of Universities - Example of "Good Practice" (Czech Republic)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10406191" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10406191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Third Mission of Universities - Example of "Good Practice" (Czech Republic)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At the turn of the previous and the present millennia, the role of universities and other higher education institutions abroad, and the later even in your country, has gradually begun to change considerably. In addition to the emphasis on quality education and highly specialized scientific and research efforts, the transfer of knowledge developed at higher education institutions has become increasingly relevant, useful for further research, but also for industry and the broader social development. This process is generally called the &quot;third mission&quot; of higher education and research, an equally important pillar of the mission and further development of universities.

  • Název v anglickém jazyce

    The Third Mission of Universities - Example of "Good Practice" (Czech Republic)

  • Popis výsledku anglicky

    At the turn of the previous and the present millennia, the role of universities and other higher education institutions abroad, and the later even in your country, has gradually begun to change considerably. In addition to the emphasis on quality education and highly specialized scientific and research efforts, the transfer of knowledge developed at higher education institutions has become increasingly relevant, useful for further research, but also for industry and the broader social development. This process is generally called the &quot;third mission&quot; of higher education and research, an equally important pillar of the mission and further development of universities.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů