Etická výchova zapomíná na etiku?!
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411330" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etická výchova zapomíná na etiku?!
Popis výsledku v původním jazyce
Článek stručně představuje filosofický pohled na problematiku etické dimenze lidského jednání. Odkazuje se přitom na pochopení Dobra jakožto ideje. Dále poukazuje na omezení takového přístupu k etice, který se opírá pouze o přísnou vědu, a který nezahlédne takovou hloubku, jako filosofický pohled. Filosofii tak ukazuje jako nenahraditelný příspěvek k etice a etické výchově.
Název v anglickém jazyce
Does the Moral Education forget the Morality?
Popis výsledku anglicky
The article briefly presents a philosophical view of the ethical dimension of human behavior. It refers to understanding Good as an idea. It also points to the limitation of such an approach to ethics, which is based only on strict science, and which does not see the depth of philosophical view. Philosophy is a unique contribution to ethics and ethical education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
129-133
Počet stran knihy
534
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—