Logopedická intervence v rámci následné péče u dospělých pacientů s neurogenními poruchami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Logopedická intervence v rámci následné péče u dospělých pacientů s neurogenními poruchami
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem logopedické intervence se v posledních letech stále více stává problematika neurogenních poruch komunikace v rámci dospělého a seniorského věku, které zahrnují poruchy na bázi postižení individuálního jazykového systému, narušení motorické realizace řeči, poruchy primárních funkcí orofaciálního traktu a v neposlední řadě také kognitivně-komunikační poruchy. Všechna tato narušení, často ve spojení se závažnými omezeními tělesné hybnosti, výrazně limitují možnosti zapojení dotčených osob do společnosti. Předkládaný příspěvek si klade za cíl alespoň stručně představit problematiku logopedické intervence u osob s poruchou polykání v následné péči a prostřednictvím kazuistik seniora s dysfagií upozornit na hlavní úskalí, se kterými se kliničtí logopedi a jejich pacienti v následné péči setkávají.
Název v anglickém jazyce
Speech and Language Therapy Intervention for Adult Patients with Neurogenic Disorders at Post-Acute Care
Popis výsledku anglicky
The speech and language therapy intervention has recently been more and more concentrated on neurogenic communication disorders of the adults and the elderly. These disorders include deficits based on language disorders, motor speech disorders, impairments of primary functions of the orofacial tract and also cognitive-communication disorders. All of these impairments, often connected with severe limitations of physical abilities, considerably reduce the possibilities of social inclusion of the people. The objective of this article is to offer a brief introduction to the issues of speech and language therapy intervention for people with swallowing disorders at post-acute care and to point out, by means of a case study of a senior with dysphagia, main difficulties that the speech and language therapists and their patients at post-acute care face.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
EXISTENCE A KOEXISTENCE VE FILOSOFICKÉ, SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ A PSYCHOLOGICKÉ REFLEXI. INKLUZIVNÍ ŠKOLA
ISBN
978-80-7603-154-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
503-511
Počet stran knihy
534
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—