Čtenářská gramotnost u žáků se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413987" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářská gramotnost u žáků se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá ve stručnosti shrnutím a představením problematiky čtení s porozuměním u žáků se sluchovým postižením - aktuální situací, specifiky nabývání čtení s porozuměním u osob se sluchovým postižením. Téma se týká primárně žáků neslyšících, kteří v komunikaci preferují český znakový jazyk (v českém prostředí), u nichž je aktuálně podporována výuka českého jazyka jako cizího/druhého jazyka. V souvislosti s tématem je představen projekt, jehož cílem je zjistit, zda žáci na 2. stupni základních škol pro sluchově postižené čtou s porozuměním na úrovni A2 dle Evropského referenčního rámce pro jazyky.
Název v anglickém jazyce
Reading Literacy of Hearing-Impaired pupils
Popis výsledku anglicky
The paper briefly describes the summary and presentation of reading comprehension of pupils with hearing impairment - actual situation, specifics of reading comprehension acquisition of hearing impaired persons. The topic is focused primarily to deaf pupils who prefer Czech sign language in communication (in the Czech environment). These pupils are currently supported to learn Czech as a foreign/second language. In context with the topic the project is presented. The aim of the project is to discover if pupils at lower-secondary schools for hearing-impaired can read with comprehension at the A2 level in accordance with the Common European Framework of Reference for Languages.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi : inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
475-482
Počet stran knihy
534
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—