Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářská gramotnost u žáků se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413987" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářská gramotnost u žáků se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá ve stručnosti shrnutím a představením problematiky čtení s porozuměním u žáků se sluchovým postižením - aktuální situací, specifiky nabývání čtení s porozuměním u osob se sluchovým postižením. Téma se týká primárně žáků neslyšících, kteří v komunikaci preferují český znakový jazyk (v českém prostředí), u nichž je aktuálně podporována výuka českého jazyka jako cizího/druhého jazyka. V souvislosti s tématem je představen projekt, jehož cílem je zjistit, zda žáci na 2. stupni základních škol pro sluchově postižené čtou s porozuměním na úrovni A2 dle Evropského referenčního rámce pro jazyky.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Literacy of Hearing-Impaired pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper briefly describes the summary and presentation of reading comprehension of pupils with hearing impairment - actual situation, specifics of reading comprehension acquisition of hearing impaired persons. The topic is focused primarily to deaf pupils who prefer Czech sign language in communication (in the Czech environment). These pupils are currently supported to learn Czech as a foreign/second language. In context with the topic the project is presented. The aim of the project is to discover if pupils at lower-secondary schools for hearing-impaired can read with comprehension at the A2 level in accordance with the Common European Framework of Reference for Languages.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi : inkluzivní škola

  • ISBN

    978-80-7603-154-8

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    475-482

  • Počet stran knihy

    534

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly