Etický přístup v intervenci u dětí s poruchou autistického spektra - komunikace místo problémového chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415031" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etický přístup v intervenci u dětí s poruchou autistického spektra - komunikace místo problémového chování
Popis výsledku v původním jazyce
U dětí s poruchou autistického spektra často pozorujeme nejrůznější projevy problémového chování, které jsou často důsledkem jejich neschopnosti vyjádřit své potřeby jiným, sociálně přijatelným způsobem. Je proto nezbytné budovat u těchto dětí funkční dovednosti, zejména ty komunikační, aby byly co nejlépe připraveny pro život ve společnosti, měly možnost co nejvíce rozvíjet svůj potenciál.
Název v anglickém jazyce
Ethical approach in intervention in children with autism spectrum disorder - communication instead of challenging behavior
Popis výsledku anglicky
In children with autism spectrum disorder, we often observe a variety of manifestations of challenging behavior, which is often the result of their inability to express their needs in other, socially acceptable ways. It is therefore necessary to build functional skills in these children, especially communication skills, in order to prepare them for life in community and to be able to develop their potential as much as possible.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Lze vychovávat k úctě a sebeúctě?
ISBN
978-80-7603-185-2
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
171-186
Počet stran knihy
253
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—