Postupné rozvíjení témat jako východisko projektového vyučování: případová studie
Popis výsledku
Jedním z nejdůležitějších a zároveň nejobtížnějších aspektů projektového vyučování je přenesení odpovědnosti za učení na žáky. Cílem tohoto příspěvku je představit případovou studii aktivity Barvy realizované na základní škole Hůrka v Kutné Hoře (3. - 5. ročník). V aktivitě bylo využito postupné rozvíjené témat na základě zájmu žáků. Aktivita byla analyzována s ohledem na teoretické základy projektového vyučování. Postupné rozvíjení témat se jeví jako účinná strategie, jak zvýšit zájem žáků o konkrétní vzdělávací obsah, a tím iniciovat projekt jako činnost žáka.
Klíčová slova
responsibility for learningproject-based educationDevelopment of topics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postupné rozvíjení témat jako východisko projektového vyučování: případová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z nejdůležitějších a zároveň nejobtížnějších aspektů projektového vyučování je přenesení odpovědnosti za učení na žáky. Cílem tohoto příspěvku je představit případovou studii aktivity Barvy realizované na základní škole Hůrka v Kutné Hoře (3. - 5. ročník). V aktivitě bylo využito postupné rozvíjené témat na základě zájmu žáků. Aktivita byla analyzována s ohledem na teoretické základy projektového vyučování. Postupné rozvíjení témat se jeví jako účinná strategie, jak zvýšit zájem žáků o konkrétní vzdělávací obsah, a tím iniciovat projekt jako činnost žáka.
Název v anglickém jazyce
Progressive development of themes as a starting point for project teaching: Case study
Popis výsledku anglicky
One of the most important and at the same time the most difficult aspect of project-based education is the transfer of responsibility for learning to pupils. The aim of this paper is to present a case study of activity Colours realised at elementary school Hurka in Kutna Hora (3rd - 5th grade). Gradual development of topics based on pupils' interest was used in the activity. Activity was analysed with respect to the theoretical background of project-based education. The gradual development of topics seems to be an effective strategy to increase pupils' interest in specific educational content and thus to initiate the project as a pupil's activity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
61-69
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500007
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Rok uplatnění
2020