Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conditions for experimental activities at elementary and high schools from chemistry teachers' point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10425659" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10425659 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21460/20:00347314

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rgTAf.rIdn" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rgTAf.rIdn</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/cdem-2020-0006" target="_blank" >10.2478/cdem-2020-0006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conditions for experimental activities at elementary and high schools from chemistry teachers' point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    School experiments represent a necessary means of subject-matter presentation in chemistry education and are important for chemical (scientific) thinking. Despite being a focus of several texts, a complex view on the experimental activity in chemistry education in Czechia is missing. The results of a questionnaire survey among 466 lower-secondary, lyceum and grammar school teachers focused on types of conducted experiments, their frequency, the place they are conducted. The most frequently used chemicals and sources of inspiration are presented in the paper. The results show that despite experiments&apos; significant role in education, its occurrence is rather seldom and teacher&apos;s demonstrations prevail over students&apos; experiments. The list of the most often used chemicals suggests the experiments are mostly focused on inorganic chemistry. These results open further questions regarding occupational safety at schools as an important factor which could also be the reason for such a low representation of experiments in Czech chemistry education.

  • Název v anglickém jazyce

    Conditions for experimental activities at elementary and high schools from chemistry teachers' point of view

  • Popis výsledku anglicky

    School experiments represent a necessary means of subject-matter presentation in chemistry education and are important for chemical (scientific) thinking. Despite being a focus of several texts, a complex view on the experimental activity in chemistry education in Czechia is missing. The results of a questionnaire survey among 466 lower-secondary, lyceum and grammar school teachers focused on types of conducted experiments, their frequency, the place they are conducted. The most frequently used chemicals and sources of inspiration are presented in the paper. The results show that despite experiments&apos; significant role in education, its occurrence is rather seldom and teacher&apos;s demonstrations prevail over students&apos; experiments. The list of the most often used chemicals suggests the experiments are mostly focused on inorganic chemistry. These results open further questions regarding occupational safety at schools as an important factor which could also be the reason for such a low representation of experiments in Czech chemistry education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000226" target="_blank" >TL02000226: Evaluace postupů pro bezpečnou praktickou výuku chemie ve školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemistry, Didactics, Ecology, Metrology [online]

  • ISSN

    2084-4506

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    93-100

  • Kód UT WoS článku

    000625570500006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85100493667