Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza mediálního textu jako předpoklad pro mediální výchovy v českém jazyce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10426314" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10426314 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/20:10426314

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza mediálního textu jako předpoklad pro mediální výchovy v českém jazyce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na příkladech čtyř případových studií autoři rozebírají konkrétní mediální texty a ukazují, jak je možné k analýze mediálního textu přistupovat s ohledem na čtyři podstatné konstitutivní faktory ustavující mediální diskurz. Těmi jsou dobový kontext komunikačních zvyklostí, ohled na předpokládaného uživatele, stylistická a komunikačně strategická variantnost zpracovaní informací a vztah jazykového obrazu světa k obrazu mediálnímu. Kniha vznikla jako příspěvek k mediální výchově ve spolupráci autorů z Pedagogické fakulty UK a Fakulty sociálních věd UK.

  • Název v anglickém jazyce

    Media text analysis as a prerequisite for media education in the Czech language

  • Popis výsledku anglicky

    Using the examples of four case studies, the authors analyze specific media texts and show how it is possible to approach the analysis of a media text with regard to the four essential constitutive factors that establish media discourse. These are the contemporary context of communication habits, respect for the intended user, stylistic and communicative strategic variability of information processing and the relationship of the linguistic image of the world to the media image. The book was created as a contribution to media education in collaboration with authors from the Faculty of Education, Charles University and the Faculty of Social Sciences, Charles University.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-239-2

  • Počet stran knihy

    114

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy