Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10428238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10428238 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/21:10428238

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o realizaci, průběhu sběru dat a výsledcích případových studií. Případové studie pojednávájí o postojích učitelů k výuce přírodovědných témat a jejich vlivu na shopnost utváření podmínek pro rozvoj schopnosti žáků řešit přírodovědě zaměřené problémové úlohy. Zastřešujícím konceptem je přírodovědná gramotnost a podpora jejího rozvoje u žáků. Data k sepsání případových studií byla shromažďována dotazníkovými šetřeními, vyhodnocením souboru problémových přírodovědně zaměřených úloh a analýzou záznamů pozorování výuky přírodovědných témat. Postojový dotazník pro učitele byl převzat, standardizován a validován pro české podmínky. U žáků byly mapovány postoje ke škole, přírodovědným tématům a jejich výuce. Položjy pro tento nástroj byly převzaty z materiálů mezinárodního šetření TIMSS stejně tak jednotlivé problémové úlohy přírodovědného zaměření.Jedním ze zkoumaných vztahů je vnímání vlastní schopnoti vyučovat přírodovědná témata a úspěšnost žáků při řešení problémových úloh přírodovědného zaměření.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' and Students' Attitudes towards Science Topics - Case Studies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the implementation, the data collection and the results of case studies. The case studies deal with the teachers&apos; attitudes towards teaching science topics and their influence on the ability to create conditions for the development of students&apos; ability to solve science-oriented problem tasks. The overarching concept is concept of scientific literacy and support for its development among students. Data for writing case studies were collected by questionnaire surveys, evaluation of a set of problematic science-oriented tasks solved by students and records analysis of science teaching observations. The attitude questionnaire for teachers was taken over, standardized and validated for Czech conditions. Pupils&apos; attitudes towards school, science topics and their teaching were mapped. The items for this tool were taken from the materials of the international TIMSS survey as well as the individual problem science tasks. One of the examined relationships is teacher&apos;s perception of one&apos;s own ability to teach science topics and students&apos; success in solving problem science tasks.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů