Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10428238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10428238 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/21:10428238
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o realizaci, průběhu sběru dat a výsledcích případových studií. Případové studie pojednávájí o postojích učitelů k výuce přírodovědných témat a jejich vlivu na shopnost utváření podmínek pro rozvoj schopnosti žáků řešit přírodovědě zaměřené problémové úlohy. Zastřešujícím konceptem je přírodovědná gramotnost a podpora jejího rozvoje u žáků. Data k sepsání případových studií byla shromažďována dotazníkovými šetřeními, vyhodnocením souboru problémových přírodovědně zaměřených úloh a analýzou záznamů pozorování výuky přírodovědných témat. Postojový dotazník pro učitele byl převzat, standardizován a validován pro české podmínky. U žáků byly mapovány postoje ke škole, přírodovědným tématům a jejich výuce. Položjy pro tento nástroj byly převzaty z materiálů mezinárodního šetření TIMSS stejně tak jednotlivé problémové úlohy přírodovědného zaměření.Jedním ze zkoumaných vztahů je vnímání vlastní schopnoti vyučovat přírodovědná témata a úspěšnost žáků při řešení problémových úloh přírodovědného zaměření.
Název v anglickém jazyce
Teachers' and Students' Attitudes towards Science Topics - Case Studies
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the implementation, the data collection and the results of case studies. The case studies deal with the teachers' attitudes towards teaching science topics and their influence on the ability to create conditions for the development of students' ability to solve science-oriented problem tasks. The overarching concept is concept of scientific literacy and support for its development among students. Data for writing case studies were collected by questionnaire surveys, evaluation of a set of problematic science-oriented tasks solved by students and records analysis of science teaching observations. The attitude questionnaire for teachers was taken over, standardized and validated for Czech conditions. Pupils' attitudes towards school, science topics and their teaching were mapped. The items for this tool were taken from the materials of the international TIMSS survey as well as the individual problem science tasks. One of the examined relationships is teacher's perception of one's own ability to teach science topics and students' success in solving problem science tasks.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů