Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scientific thinking in learning chemistry based on the concept salts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433254" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Scientific thinking in learning chemistry based on the concept salts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Polish Core Curriculum, the salt chapter, in a way, closes and summarizes the teaching of inorganic chemistry. To be able to achieve educational success related to this topic, the student should have systematized and consolidated knowledge from many previously discussed topics. In rotation, the relations between the terms from the salts section are discussed in detail. And the relationship between the terms from this sections and others. Attention has been paid tothe fact that introducing the concepts from the section &quot;salts&quot; actually contributes to the formation of scientific thinking in students.

  • Název v anglickém jazyce

    Scientific thinking in learning chemistry based on the concept salts

  • Popis výsledku anglicky

    In the Polish Core Curriculum, the salt chapter, in a way, closes and summarizes the teaching of inorganic chemistry. To be able to achieve educational success related to this topic, the student should have systematized and consolidated knowledge from many previously discussed topics. In rotation, the relations between the terms from the salts section are discussed in detail. And the relationship between the terms from this sections and others. Attention has been paid tothe fact that introducing the concepts from the section &quot;salts&quot; actually contributes to the formation of scientific thinking in students.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Scientific Thinking in Science Education

  • ISBN

    978-83-8084-574-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    89-98

  • Počet stran knihy

    126

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Naukowe UP

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly