Scientific thinking in learning chemistry based on the concept salts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433254" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Scientific thinking in learning chemistry based on the concept salts
Popis výsledku v původním jazyce
In the Polish Core Curriculum, the salt chapter, in a way, closes and summarizes the teaching of inorganic chemistry. To be able to achieve educational success related to this topic, the student should have systematized and consolidated knowledge from many previously discussed topics. In rotation, the relations between the terms from the salts section are discussed in detail. And the relationship between the terms from this sections and others. Attention has been paid tothe fact that introducing the concepts from the section "salts" actually contributes to the formation of scientific thinking in students.
Název v anglickém jazyce
Scientific thinking in learning chemistry based on the concept salts
Popis výsledku anglicky
In the Polish Core Curriculum, the salt chapter, in a way, closes and summarizes the teaching of inorganic chemistry. To be able to achieve educational success related to this topic, the student should have systematized and consolidated knowledge from many previously discussed topics. In rotation, the relations between the terms from the salts section are discussed in detail. And the relationship between the terms from this sections and others. Attention has been paid tothe fact that introducing the concepts from the section "salts" actually contributes to the formation of scientific thinking in students.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Scientific Thinking in Science Education
ISBN
978-83-8084-574-9
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
89-98
Počet stran knihy
126
Název nakladatele
Wydawnictwo Naukowe UP
Místo vydání
Krakow
Kód UT WoS kapitoly
—