Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gramotnosti ve vzdělávání - na cestě k vymezení jazykové gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433282" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rbjr9MSKq9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rbjr9MSKq9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.1944" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.1944</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gramotnosti ve vzdělávání - na cestě k vymezení jazykové gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato teoretická studie se zabývá tématem defi nování funkční jazykové gramotnosti pro jazyk mateřský (první). Definice funkční jazykové gramotnosti pro jazyk mateřský (první) nebyla dosud v domácí odborné komunitě významněji diskutována. Výsledkem studie je návrh definice funkční jazykové gramotnosti jako komplexu znalostí, dovedností, schopností a postojů týkajících se užívání mateřského (prvního) jazyka v kontextu různorodých komunikačních událostí při produkci a recepci psaných i mluvených komunikátů a při analýze a interpretaci jejich jazykových vlastností.

  • Název v anglickém jazyce

    Literacy in Education - Towards a Definition of Language Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    This theoretical study deals with defining functional language literacy for the mother tongue (L1). The definition of functional language literacy for the mother tongue (L1) has not yet been seriously discussed in the Czech professional community. The result of the study consists of a proposal for the definition of functional language literacy as a complex of knowledge, skills, abilities, and attitudes related to the use of L1 in the context of various communication events when producing and receiving written and spoken communications and analysing and interpreting their language characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    159-176

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus