Gramotnosti ve vzdělávání - na cestě k vymezení jazykové gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433282" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433282 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rbjr9MSKq9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rbjr9MSKq9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.1944" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.1944</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Gramotnosti ve vzdělávání - na cestě k vymezení jazykové gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Tato teoretická studie se zabývá tématem defi nování funkční jazykové gramotnosti pro jazyk mateřský (první). Definice funkční jazykové gramotnosti pro jazyk mateřský (první) nebyla dosud v domácí odborné komunitě významněji diskutována. Výsledkem studie je návrh definice funkční jazykové gramotnosti jako komplexu znalostí, dovedností, schopností a postojů týkajících se užívání mateřského (prvního) jazyka v kontextu různorodých komunikačních událostí při produkci a recepci psaných i mluvených komunikátů a při analýze a interpretaci jejich jazykových vlastností.
Název v anglickém jazyce
Literacy in Education - Towards a Definition of Language Literacy
Popis výsledku anglicky
This theoretical study deals with defining functional language literacy for the mother tongue (L1). The definition of functional language literacy for the mother tongue (L1) has not yet been seriously discussed in the Czech professional community. The result of the study consists of a proposal for the definition of functional language literacy as a complex of knowledge, skills, abilities, and attitudes related to the use of L1 in the context of various communication events when producing and receiving written and spoken communications and analysing and interpreting their language characteristics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
71
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
159-176
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—