Sledování pohybové aktivity žáků staršího školního věku v době nouzového stavu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435380" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2EqLRiY_iU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2EqLRiY_iU</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sledování pohybové aktivity žáků staršího školního věku v době nouzového stavu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá pohybovou aktivitou žáků staršího školního věku, tedy žáků 2. stupně základní školy, v době nouzového stavu, způsobeného koronavirovou pandemií. Vychází z defi nice nouzového stavu a požadavků RVP ZV na výuku TV na základních školách. Výzkum je zaměřen na zjištění a porovnání pohybové aktivity žáků z pohledu obsahu a rozsahu pohybových aktivit v rámci distanční výuky tělesné výchovy i vlastních volnočasových aktivit. Sběr dat byl realizován na základě dotazníkového šetření. Podkladem pro zpracování výsledků bylo 408 vyplněných dotazníků žáků osmi různých základních škol napříč ČR. Výsledky ukázaly, že nejčastější pohybovou aktivitou byly procházky v přírodě (u 65,7 % dotazovaných dětí) a pravidelná tělesná cvičení v domácích podmínkách prováděla necelá polovina dětí (48,3 %). Celkem 30,1 % žáků nevykonávalo žádnou pohybovou aktivitu v rámci tělesné výchovy v nouzovém stavu a týdenní objem pohybových aktivit byl u 80,9 % žáků nižší než za běžného stavu. Některá zjištění ohledně pohybové aktivity dětí jsou alarmující a je jen otázkou času, kdy se projeví v celospolečenském měřítku.
Název v anglickém jazyce
Monitoring the Physical Activity of Pupils of Older School Age at the Time of Emergency
Popis výsledku anglicky
The article deals with the physical activity of pupils of older school age - pupils of the 2nd grade of primary school, during an emergency caused by a coronavirus pandemic. It is based on the defi nition of the state of emergency and the requirements for the teaching of PE at primary schools. The research is focused on fi nding out and comparing the physical activity of pupils from the point of view of the content and scope of physical activities within the distance pages.pedf.cuni.cz/gramotnost 62 teaching of physical education and their own leisure activities. Data was collected using a questionnaire survey. The basis for processing the results was 408 completed questionnaires of pupils from eight different primary schools across the Czech Republic. The results showed that the most common physical activity was walking in nature (in 65 % of the interviewed children) and regular physical exercises at home were performed by less than half of the children (48, 3 %). A total of 30,1 % of pupils did not perform any physical activity within the framework of physical education in an emergency state and the weekly volume of physical activities was in 80,9 % of pupils lower than in the normal state. Some fi ndings about children's physical activity are alarming and it is only a matter of time before they manifest themselves on a societal scale.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]
ISSN
2533-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
61-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—