Where are the Barriers for Higher Frequency of Safe Experimental Activities in Secondary Chemistry Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Where are the Barriers for Higher Frequency of Safe Experimental Activities in Secondary Chemistry Education
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents results of an analysis focused on current state of pedagogical practice in the field of safe chemistry experimental activities in Czechia. The analysis targeted both students' and teachers' experimental activities in schools focusing on valid legislation and the actual observance of safety requirements. A questionnaire was used to gather data. It was filled by 354 lower- and upper-secondary school chemistry teachers. Main results cover problems with appropriate time and place for experimental activities. Unclear legislative conditions and appropriate teacher education were found as barriers for broader range of experimental activities in schools.
Název v anglickém jazyce
Where are the Barriers for Higher Frequency of Safe Experimental Activities in Secondary Chemistry Education
Popis výsledku anglicky
The contribution presents results of an analysis focused on current state of pedagogical practice in the field of safe chemistry experimental activities in Czechia. The analysis targeted both students' and teachers' experimental activities in schools focusing on valid legislation and the actual observance of safety requirements. A questionnaire was used to gather data. It was filled by 354 lower- and upper-secondary school chemistry teachers. Main results cover problems with appropriate time and place for experimental activities. Unclear legislative conditions and appropriate teacher education were found as barriers for broader range of experimental activities in schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000226" target="_blank" >TL02000226: Evaluace postupů pro bezpečnou praktickou výuku chemie ve školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII (PBE 2020)
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
149-158
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000728144300016