Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Where are the Barriers for Higher Frequency of Safe Experimental Activities in Secondary Chemistry Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Where are the Barriers for Higher Frequency of Safe Experimental Activities in Secondary Chemistry Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents results of an analysis focused on current state of pedagogical practice in the field of safe chemistry experimental activities in Czechia. The analysis targeted both students&apos; and teachers&apos; experimental activities in schools focusing on valid legislation and the actual observance of safety requirements. A questionnaire was used to gather data. It was filled by 354 lower- and upper-secondary school chemistry teachers. Main results cover problems with appropriate time and place for experimental activities. Unclear legislative conditions and appropriate teacher education were found as barriers for broader range of experimental activities in schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Where are the Barriers for Higher Frequency of Safe Experimental Activities in Secondary Chemistry Education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents results of an analysis focused on current state of pedagogical practice in the field of safe chemistry experimental activities in Czechia. The analysis targeted both students&apos; and teachers&apos; experimental activities in schools focusing on valid legislation and the actual observance of safety requirements. A questionnaire was used to gather data. It was filled by 354 lower- and upper-secondary school chemistry teachers. Main results cover problems with appropriate time and place for experimental activities. Unclear legislative conditions and appropriate teacher education were found as barriers for broader range of experimental activities in schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000226" target="_blank" >TL02000226: Evaluace postupů pro bezpečnou praktickou výuku chemie ve školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII (PBE 2020)

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    149-158

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300016