Zaměřeno na chemické pokusy: výsledky akčního výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413904" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zaměřeno na chemické pokusy: výsledky akčního výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Chemický experiment je nezbytný pro výuku chemie. Dosavadní akční výzkum byl zaměřen na identifikaci a implementaci IBSE prvků do experimentálních činností na základních školách. Propojením pozorování s analýzou popisů experimentů studentů byl hodnocen původní stav experimentování. Zpočátku byla většina aktivit zaměřena na učitele. Porozumění povaze a účelu experimentů bylo také na nižší úrovni. Intervence způsobila aktivaci žáků. Nicméně, pouze změněný design experimentu se zdá být nedostatečný pro pochopení experimentu žáky.
Název v anglickém jazyce
Focused on chemical experiements: An action research results
Popis výsledku anglicky
Chemistry experiment is essential in chemistry teaching. The present action research was aimed at identification and implementation of IBSE elements to the experimental activities at lower-secondary school. By linking observation with analysis of students' experiment descriptions, the original state of experimentation was evaluated. At first, most of the activity was teacher-centered. Students' understanding to the nature and the purpose of the experiments was also on a lower level. The intervention caused student activization. However, only the changed design of the experiment itself seems insufficient for the students' understanding the experiments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII.
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
199-208
Název nakladatele
Karlova Univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500023