Vzdělávání dětí německé národnostní menšiny - inkluze v běžných školách nebo speciální menšinové školy?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10439803" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10439803 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MwMHqEanri" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MwMHqEanri</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání dětí německé národnostní menšiny - inkluze v běžných školách nebo speciální menšinové školy?
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zaměřuje na analýzu rozdílných přístupů ke vzdělávání dětí německé národnostní menšiny. V první části popisuje specifika příslušníků německé národnosti v Maďarsku, kde má tato menšina silné zastoupení a vlastní propracovaný vzdělávací systém. Následně je analyzována situace v České republice, kde je německá menšina roztříštěna po celém území, což neumožňuje zřízení specifických menšinových škol a vzdělávání těchto dětí je pak realizováno v běžných školách. Studie rovněž upozorňuje na legislativní komplikace, na které příslušníci menšin v ČR ve školách naráží a na možnosti, které mají. V závěru je diskutována otázka, zda je specifické menšinové školství vhodným vzdělávacím řešením v kontextu měnící se společnosti a nároků 21. století.
Název v anglickém jazyce
Education of German minority children - inclusion in mainstream schools or special minority schools?
Popis výsledku anglicky
The study focuses on the analysis of different approaches to the education of children of the German national minority. In the first part it describes the specificities of the German nationality in Hungary, where this minority has a strong representation and its own sophisticated education system. Then, the situation in the Czech Republic is analysed, where the German minority is fragmented throughout the territory, which does not allow for the establishment of specific minority schools and the education of these children is then implemented in mainstream schools. The study also draws attention to the legislative complications that members of minorities in the Czech Republic encounter in schools and to the possibilities they have. It concludes by discussing whether specific minority schooling is an appropriate educational solution in the context of a changing society and the demands of the 21st century.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Prohuman [online]
ISSN
1338-1415
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—